‘In Instagram kan je ontzettend scherp targeten’

21-10-2015 (15:59) - Appen met

Blauw Gras richt een nieuw creatief bureau op, gespecialiseerd in Instagram. Instagras gaat zich richten op het in beeld brengen van merken op Instagram. Tijd voor een onderonsje op WhatsApp met de CEO Erik Wiese van Blauw Gras. 

 

Hallo Erik, even appen?

'Hi!'

Hallo! Druk druk druk?
'Haha ja nogal! Maar dat houdt je scherp he.'

Leuk initiatief, Instagras, Instagram is hot zo te merken...
'Dank je! Nogal, het biedt onwijs veel mogelijkheden voor merken.'

Het komt wel kort op dat andere Instagram initiatief genaamd Filter, van A friend of mine.
'Het leuke is dat ik goed contact het met Marcel, eigenaar van a friend of mine. Het concept Instagras hebben we al maanden op de plank liggen. Hij was me net voor ;)'

Maar het concept is precies hetzelfde?
'Niet helemaal. Wij zetten met name in op het merk in beeld brengen. Meer vanuit creatie, minder vanuit bereik. Dit is altijd onze insteek geweest, ook bij Blauw Gras. We beginnen met de merkuitdagingen, daar maken we storylines op. Deze leggen we uiteraard tegen de leefwereld van de doelgroep aan.'

Baalde je dat Marcel je voor was?
'Nee hoor, ik moest er wel om lachen. Het is de bevestiging dat het een goed idee is.'

Wat is Instagras in twee zinnen?
'Een creatief bureau gespecialiseerd in Instagram. Bij Instagras brengen beeldtoppers en merkdenkers jouw merk in beeld.'

Okay helder. Je werkt met een ‘team van professionele beeldtoppers’ staat ook in je persbericht. Op wie doel je?
'Onze filosofie is dat echte beelden - binnen de leefwereld van de doelgroep - werken. Met Blauw Gras hebben we hier met onze designers en art director al geweldige resultaten mee geboekt. 'Dichtbij' en 'herkenbaarheid' zijn de sleutelwoorden. Voor Burger King hebben we onlangs de switch gemaakt naar deze strategie. Dit resulteerde in een enorme stijging in engagement.'

Je gelooft duidelijk in Instagram. Waarom?
'Instagram gaat minder om vriendschappen, maar meer om visueel aantrekkelijke beelden. Dat geeft ruimte aan merken om zich te presenteren. Uiteraard binnen de kaders van Instagram marketing.'

Maar je gelooft in betaalde content bij dit medium...
'Zeker, ook in Instagram kan je ontzettend scherp targeten.'

Blauw Gras is al genomineerd geweest voor New Kids, wat zijn de toekomstplannen?

'Sorry werd gebeld'

Haha geen probleem.
'Klopt, we hadden een finaleplek bij New Kids on the Block. We groeien enorm, we werken voor geweldige klanten. Onlangs verhuisd naar de Danzigerkade. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Momenteel zijn we met een herpositionering bezig richting online concepting. Een combinatie tussen online activatie en social conversatie. Erg uitdagend allemaal.'

Spannend, houd je ons op de hoogte?
'Absoluut, je mag me appen ;)'

Top. Bedankt! We appen.
'Groetjes!'