Nerds met smaak

17-03-2015 (13:10) - Appen met

De kandidaten van SAN New Kids on the Block kunnen zich na het inleveren van de whitepaper opmaken voor de halve finale. Dat geeft ons de ruimte om hen aan het woord te laten over hun jonge bureau. In deze vierde aflevering is dat Stefan Nuijten, strategy director en partner van 76interactive. ‘‘Practice what you preach’, durf te investeren in je eigen merk en zorg dat je eigen marketing staat als een huis en vooral ook vernieuwend is.’
 
Wat maakt jullie de perfecte deelnemer en misschien winnaar van New Kids on the Block?
‘Wij zeggen weleens: wij zijn nerds met smaak. Wij combineren effectieve online marketing en insights met creativiteit, daarnaast hebben we een zeer hoog kennisniveau als het gaat om development van web en mobile. In 1,5 jaar zijn we van twee naar acht medewerkers gegroeid, verlengden we dit jaar 100% van onze klantcontracten en genereerden we in 2014 ruim 700 miljoen aan omzet voor onze klanten via online campagnes.’
 
Wat is jullie USP?
‘Ons bureau bestaat uit drie belangrijke pijlers: development, insights en creativiteit, waarbij vrijwel alles op basis van insights gestuurd is. Daardoor heeft al onze output een zeer hoog rendement. We weten doelgroepen met pakkende content te bereiken en hebben daarnaast de expertise om deze content op het juiste moment, platform onafhankelijk, te presenteren.’

Werken jullie voor een bepaald type klant, of een zo breed mogelijk pakket aan verschillende soorten opdrachtgevers?
‘We werken met klanten die geloven in de kracht van online en die bij goede onderbouwing vanuit ons ook daadwerkelijk durven te investeren.’
 
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je?
‘Er zitten een aantal hele mooie bureaus tussen, dus we verwachten dat het een pittige eindsprint zal zijn. Anderzijds zien we ‘businesswise’ weinig concurrentie, omdat veel van de bureaus meer focus op vormgeving hebben. Dat is onze ogen minder vernieuwend (en innovatief), maar zeker wel belangrijk!’
 
Wat moet je als (relatief) jong bureau absoluut doen, wil je succes boeken?
‘‘Practice what you preach’, durf te investeren in je eigen merk en zorg dat je eigen marketing staat als een huis en vooral ook vernieuwend is.’
 
En wat is een absolute no-go?
‘Bedank nooit je klant voor de goede samenwerking na het ‘afronden’ van een project. Als marketingpartner heb je een cruciale invloed op de omzet van je klanten. Blijf dus altijd – proactief - in gesprek om met elkaar het resultaat van alle inspanningen te analyseren en met nieuwe insights ook nieuwe projecten op te starten of huidige campagnes te optimaliseren met als doel een hogere Return-On-Investment.’’
 
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus?
‘Na Amerika is Nederland het best ‘geschoolde’ land op het gebied van online marketing, ons kennisniveau ligt zeer hoog en daarom kunnen wij standaarden zetten op dit gebied. Op het gebied van marketing zijn Nederlanders waarschijnlijk het best geschoold in de wereld.’
 
Wat is jullie ultieme reclameprijs? Lamp, Leeuw, Esprix, Accent, Spin of Effie?
‘SpinAwards, vooral omdat deze veelal ‘digital’ en innovatie gericht zijn.’
 
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort zien?
‘Momenteel bouwen we aan een mobile platform voor één van de grootste brouwerijen van de wereld. Educatieve data door middel van gamification overbrengen bij de juiste doelgroep(en), dat is best een gave uitdaging. Het gaat als alles meezit, in het derde kwartaal van dit jaar live. We zitten daarbij in een opstartende fase voor een unieke native app die de planningen en roosters van een cruciale afdeling binnen de Tweede Kamer zal gaan digitaliseren.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.