Nieuw bureau Mensch neemt zijn verantwoordelijkheid
18-08-2015 (12:04) - Appen met
7.56 uur - Gisteren ging Mensch creative agency formeel van start. De partners: Jack de Graaff (voorheen CEO Publicis), Gwen Hanrath (hiervoor CSD bij FHV BBDO) en Caroline van Hoof (laatste functie strategy director bij UM). In fonk magazine van 4 september een interview met het drietal. Vandaag alvast een sneak-preview met oprichter Jack de Graaff.
Waarin is Mensch anders dan ‘andere bureaus?
‘We hebben het vandaag in ons vak wel erg vaak over techniek en data, de balans lijkt zoek. Uiteindelijk is techniek faciliterend aan de mens. We mogen het wel weer wat meer over emotie hebben. Met Mensch willen we merken dichter bij de mensen brengen.’
Is dat niet wat soft?
‘Onze opdrachtgevers zijn geen filantropische instellingen, Er moet geld verdiend worden en onze inbreng helpt hen daarbij.’
Wie zijn jullie opdrachtgevers op dit moment?
'We werken op dit moment voor Blokker, Intertoys en ook Fonds Slachtofferhulp.'
Hoe vullen jullie creatie in?
‘Voor Blokker hebben we inmiddels een multimediale campagne ontwikkeld met Jeroen van Zwam en Sikko Gerkema. Jeroen (eerder creative director Publicis en partner N=5, red.) heeft zich als associate/creative aan Mensch verbonden. Daarnaast zijn de gesprekken voor mogelijke creative partners op dit moment volop gaande. Ik verwacht dat we daarover binnenkort wel wat meer kunnen melden.’
Hoe kijk je naar een brancheorganisatie als de VEA? Je hebt immers een echt VEA-verleden.
‘Ik kijk heel open minded naar alle brancheorganisaties. Als dat relevant is, zullen we zeker onze verantwoordelijkheid nemen. Dat geldt voor de VEA, maar bijvoorbeeld ook voor een prijzeninstituut als de SAN. Als we relevant werk hebben, zullen we inzenden. Ik denk dat dit voor Blokker bijvoorbeeld zeker het geval zal zijn.’
Waar staat Mensch over een jaar?
‘Ik hoop dat we dan de creatieve slag hebben gemaakt die we willen binnen een portfolio dat we verder hebben kunnen uitbouwen.’