Verschilmakend ondernemerschap
24-03-2015 (14:15) - Appen met
Soms hoeft een SAN New Kids on the Block-genomineerd bureau helemaal niet lang van stof te zijn. Creatief directeur Harry Puts van Made in May is zo iemand. Een zelfverzekerde nieuwkomer in de negende Barometer. Toch blijft Puts op zijn hoede, want: ‘Never underestimate your opponents’.
Wat maakt jullie de perfecte deelnemer en misschien winnaar van New Kids on the Block?
‘Made in May is de combinatie van ervaring en spontaniteit.’
‘Made in May is de combinatie van ondernemerschap en creativiteit.’
‘Made in May is de combinatie van slim en sterk.’
‘Made in May is de combinatie van mean en lean.’
Wat is jullie USP?
‘Wij maken het verschil.’
Werken jullie voor een bepaald type klant, of een zo breed mogelijk pakket aan verschillende soorten opdrachtgevers?
‘Wij werken voor mensen, bedrijven, instellingen, overheden en merken die het verschil willen zijn.’
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je?
‘Never underestimate your opponents.’
Wat moet je als (relatief) jong bureau absoluut doen, wil je succes boeken?
‘Doen wat je belooft en beter zijn dan verwacht wordt.’
En wat is een absolute no-go?
‘Sigaretten, politiek, discriminatie, respectloosheid, snobisme, leeghoofdigheid, kortzichtigheid en onduurzaamheid.’
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus?
‘‘Wij’ als Nederlands bedrijf: Onorthodoxe, ondernemende creativiteit.’
Wat is jullie ultieme reclameprijs? Lamp, Leeuw, Esprix, Accent, Spin of Effie?
‘Voor ons is de enige prijs die telt, de prijs die de mate van verschil maken beloont. De voornoemde prijzen belonen allemaal maar op bepaalde aspecten van het vak het werk dat het verschil maakt. Onze ultieme prijs zou de prijs voor Verschilmakend Ondernemerschap zijn. En de eerste die deze prijs zou moeten winnen is Über. Als onderneming dus.’
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort zien?
‘Made in May Berlin.’