AutoRAI 2015 wint goud bij European Best Event Awards
23-11-2015 (18:18) - Awards
Het ‘gallery’-concept van de AutoRAI 2015 heeft de eerste prijs gewonnen in de categorie Tradeshows bij de European Best Event Awards (EuBea) in Sevilla. Designbureau kubik werkte met anderen aan compleet nieuw beursconcept.
De EuBea-jury was onder de indruk van de out-of-the-box-oplossing voor een autobeurs. ‘Kostenefficiëntie is gecombineerd met consistente merkbeleving, wat heeft geleid tot een innovatieve en inspirerende setting met duidelijke resultaten’, aldus het juryrapport.
compleet nieuw beursconcept
AutoRAI 2015 werd georganiseerd door RAI Amsterdam, onder auspiciën van de RAI Vereniging. Samen met designbureau kubik, werkten de drie partijen nauw samen aan een compleet nieuw beursconcept.
Het nieuwe ‘gallery’-concept gaf alle automerken een uniform platform met gelijke faciliteiten en promotiemogelijkheden.
moderne ‘galerij’
Elke autofabrikant kreeg door kubik een ontwerp op maat aangeboden gebaseerd op hun bedrijfsidentiteit en huisstijl. Zo werd op een uniforme, (kosten) efficiënte manier maximale exposure gecreëerd.
Bijzonder was daarnaast dat de traditioneel ‘saaie’ achterwanden van beursstands juist een prominente rol kregen. Door de wanden te verplaatsen naar de gangpaden werd een moderne ‘galerij’ gecreëerd, die tegelijkertijd als rode loper-route fungeerde door de elf beurshallen van het RAI complex.
Bijzonder was daarnaast dat de traditioneel ‘saaie’ achterwanden van beursstands juist een prominente rol kregen. Door de wanden te verplaatsen naar de gangpaden werd een moderne ‘galerij’ gecreëerd, die tegelijkertijd als rode loper-route fungeerde door de elf beurshallen van het RAI complex.
meer dan 500 auto’s
Op AutoRAI 2015 werden meer dan 500 auto’s getoond. Het evenement telde meer dan 100 exposanten en tien aparte side events, binnen en buiten. AutoRAI 2015 trok meer dan 290.000 bezoekers; 8% meer is dan de vorige editie.
De beurs werd door bezoekers met een 7.5 beoordeeld, een half punt hoger dan het gemiddelde voor consumentenbeurzen. De automerken gaven de beurs een 8, een verbetering op de 7.1 van de vorige editie.
Onderzoek naar de effectiviteit van de beurs voor de exposanten toonde aan dat voor 95% de exposanten haar doelstellingen hebben bereikt.
Op AutoRAI 2015 werden meer dan 500 auto’s getoond. Het evenement telde meer dan 100 exposanten en tien aparte side events, binnen en buiten. AutoRAI 2015 trok meer dan 290.000 bezoekers; 8% meer is dan de vorige editie.
De beurs werd door bezoekers met een 7.5 beoordeeld, een half punt hoger dan het gemiddelde voor consumentenbeurzen. De automerken gaven de beurs een 8, een verbetering op de 7.1 van de vorige editie.
Onderzoek naar de effectiviteit van de beurs voor de exposanten toonde aan dat voor 95% de exposanten haar doelstellingen hebben bereikt.
Op de foto v.l.n.r.:
Presentatrice; Manuel Álvarez Ossorio (General Manager Pinapark Events); Annet van Hemmen (Business Development Manager RAI Amsterdam Convention Centre) en Hajo Reinders (Managing Director Kubik)