GiDesign wint publieksprijs Communicatieclub Bourgondië
10-01-2016 (19:12) - Awards
Het Waalrese communicatiebureau GiDesign Creative Communications heeft met haar case ‘ADUU MAL’ de publieksprijs van CCB gewonnen. Deze publieksprijs, ofwel ‘De Bonk’, werd uitgereikt in het MIDI theater in Tilburg waarbij gekeken werd naar het aantal online stemmen plus de stemmen uit de theaterzaal. GiDesign bleek de publieksfavoriet en klom met acht man sterk het podium op.
GiDesign is verantwoordelijk voor de positionering, de storytelling en de visual identity van ADUU MAL. Dit resulteerde in de lancering van het merk als zijnde hét nieuwe kwaliteitslabel voor duurzaam leer uit Mongolië, met maar 1 doel: transparantie in de keten en traceerbaarheid van alle gebruikte materialen. ADUU MAL gelooft namelijk oprecht dat het leven van de dieren, de herders en de consument duurzaam en mooier kan worden als je het goed met elkaar verbindt.
ADUU MAL is ontstaan op initiatief van het Nederlandse MiM – Genuine Mongolia en het chemiebedrijf Stahl uit Waalwijk en heeft samenwerkingsverbanden met merken zoals Donders Fashion, MYOMY do goods, M2M shoes en Traced Goods. Ook Hans Ubbink, bekende Nederlandse modeontwerper, heeft zich aan het merk verbonden en presenteerde vorig jaar de eerste ADUU MAL collectie, gemaakt in Mongolië. De doelstelling is om het aantal samenwerkingen door de jaren heen uit te breiden met andere merken.
‘Well-made fashion in every sense!’ dus. De collectie en het verhaal van ADUU MAL zijn terug te vinden op de ADUU MAL website. Meer visuals en verdieping op de case zijn te vinden op de casepagina van GiDesign.
Creatie: Eelko Lommers en Debbie Hovens, GiDesign Creative Communications
Account: Chantal Aarts en Marjon van Kralingen, GiDesign Creative Communications
Klant: Vivian Peters en Matthea Dominique van Staden, ADUU MAL