Inzendtermijn voor AMMA Awards open

16-02-2018 (11:31) - Awards

Vorig jaar ontving de organisatie 144 inzendingen in 11 categorieën vanuit media-exploitanten, adverteerders en diverse bureaus. Er is 1 belangrijke wijziging in de categorieën. De categorie ‘Media-adverteerder van het jaar’ heeft een aanpassing ondergaan ten opzichte van voorgaande jaren.


De categorie wordt vanaf nu ‘Merk van het jaar’ waarmee consumentenmerken worden beoordeeld in plaats van het geheel van merken van een adverteerdersorganisatie. Daarnaast zijn de criteria aangescherpt tot de essentie van de categorieën. Inschrijven kan via de online module www.mwg.nl/awards/inschrijven. De module sluit vrijdag 9 maart om 17.00 uur.
 

Wie uiteindelijk de AMMA’s in de wacht slepen, wordt bekend gemaakt op donderdag 17 mei tijdens de feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam.
 

Voor negen categorieën wordt per categorie een professionele vakjury samengesteld. De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd.
 

De 11 AMMA categorieën voor 2018 zijn:
Beste gebruik van een medium
Beste engagementstrategie
Beste media-innovatie
Beste mediaperformance
Beste mediastrategie
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
Mediabureau van het jaar
Media-exploitant van het jaar
Merk van het jaar
YIM Mediatalent van het jaar