Chassé Theater wil toegankelijkheid verbeteren met crowdfundingscampagne

Chassé Theater wil toegankelijkheid verbeteren met crowdfundingscampagne

31-10-2025 (10:32) - Campagnes

Chassé Theater bestaat dertig jaar en grijpt het jubileum aan om te feesten en de toegankelijkheid te verbeteren. Het Bredase theater wil graag twee roltrappen en een lift voor het publiek. Daarvoor is al flink gespaard, maar voor de laatste 100.000 euro ontwikkelde creatief bureau Wars een crowdfundingcampagne. De centrale boodschap is kort maar krachtig: Lift je mee?

In de video zien we niet alleen de oproep van theaterdirecteur Ruud van Meijel, ook een aantal bezoekers komen aan het woord. Van Meijel: "Als je slecht ter been bent, ben je nu veroordeeld tot de begane grond. Dat zijn ook de duurste plaatsen, en dat vind ik bezwaarlijk. Iedereen moet op elk niveau kunnen genieten van al het moois in ons theater."

Birgit Tummers, hoofd marketing Chassé Theater: "Met ‘Lift je mee?’ hebben we niet alleen een opvallende boodschap, ook het grafische poppetje dat bestaat uit een lift en twee roltrappen, trekt meteen de aandacht. Het komt overal prominent terug om iedereen op te roepen te doneren, want iedereen lift mee op een beter toegankelijk Chassé!"

De campagne is de komende tijd door heel de stad te zien op posters, mupi’s en groots op en in het theater. De video wordt via social media en de eigen nieuwsbrief, die naar alle bezoekers gaat, verspreidt. Doneren kan op de speciale crowdfunding pagina van het theater: www.chasse.nl/crowdfunding.

 

Credits

Klant: Chassé Theater
Campagne: Wars | Creatief bureau voor slimme ideeën. www.wars.nl
Film & fotografie: Duizenddingen