Jury's AMMA Awards 2015 bekend

04-03-2015 (10:05) - Awards

De organisatie van de AMMA heeft gisteren de jury's bekendgemaakt. Negen jury’s bepalen de winnaars en genomineerden in 9 van de 10 categorieën.
 
Wat betreft de jurering is er slechts één wijziging ten opzichte van vorig jaar. In de categorie 'Media-exploitant' van het jaar' werd tot nu toe gebruik gemaakt van de resultaten van een online onderzoek. Dit jaar worden de nominaties en winnaar alleen bepaald door een onafhankelijke jury.
 
Het aantal inzendingen voor de MWG AMMA (Annual Masters of Media Awards) 2015 bedraagt 112 en dat is minder dan de laatste jaren. Medio april worden de nominaties bekend gemaakt en start de kaartverkoop. Op donderdag 21 mei 2015 is de feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam.
 
De categorieën met voorzitters zijn:
• Beste Mediastrategie – Susanne Damen (Samsung)
• Beste Creatieve Gebruik van een Medium – Linda Boks (ZenithOptimedia)
• Beste Interactieve Mediastrategie - Jeroen de Bakker (Boodschapp)
• Beste Media-innovatie – Katrien Kleintjes (ABN AMRO)
• Mediabureau van het Jaar - Allard Ruyl (BrandDeli)
• Media-adverteerder van het Jaar – Peter Mulder (SBS)
• Media-exploitant van het Jaar – Frank Bitter (MediaCom)
• Hans du Chatinier-prijs – Joris Merks-Benjaminsen (Google)
• YIM Mediatalent van het Jaar – Johan Smit (PMA) 

AMMA