The Invaders valt 4 keer in de prijzen tijdens Content Marketing, The Awards

The Invaders valt 4 keer in de prijzen tijdens Content Marketing, The Awards

01-12-2023 (11:00) - Awards

Gaming for brands bureau The Invaders heeft een award en drie medals in ontvangst mogen nemen tijdens de uitreiking van Content Marketing, The Awards 2023 (CMTA).

De Readification campagne, in opdracht van De Leescoalitie en NBD Biblion in samenwerking met Ubisoft, viel tweemaal in de prijzen. Ook waren er medals voor Just Mental Health Hour (Just zorgverzekering) en Work For (Sanquin).

Readification werd twee keer op het podium geroepen. Naast de bronzen award voor Non-profit Content Marketing Programma kreeg deze campagne ook de medaille voor Beste Organische Conversie opgespeld. Just Mental Health Hour won een medaille voor Beste Distributievernieuwing. Work For pakte een medaille in de categorie ‘beste paid conversie’.

Succesvolle avond voor Readification

Readification is de nieuwe strategie tegen ontlezing onder jongeren. Door De Leescoalitie en NBD Biblion te koppelen aan game-uitgever Ubisoft is een nieuwe manier gevonden om de werelden van gaming en literatuur samen te brengen. Jongeren kunnen nu via de Ubisoft Special-app unieke verhalen van bekende Nederlandse schrijvers lezen en zo hun game-ervaring verrijken.

Deze verhalen, die zich afspelen in bekende game-werelden, werden al zeer positief ontvangen door jongeren, en zijn nu ook beloond door de CMTA-jury. Er waren vooral complimenten voor de keuze om leesarmoede te bestrijden met de bezigheid die hier het meest mee concurreert: gamen. “Een slimme strategie vanuit insights, mét maatschappelijke opbrengst. Dit is een prachtig voorbeeld van content brengen naar de doelgroep,” aldus de jury.

"Deze prijzen en het bijbehorende juryrapport zijn een bevestiging dat onze aanpak werkt. Als je jongeren niet alleen wil bereiken, maar ook écht enthousiasmeren, dan moet je toetreden tot hun belevingswereld. Door in te spelen op hoe en vooral waarom zij content consumeren, kun je iets creëren waar gamers echt op aan gaan." aldus Kevin Loos, Creative Director van The Invaders. “En dat zien we ook terug in de reacties van gamers. De verhalen zijn meer dan 300.000 keer gedownload en ruim 90% van de reviews is positief. Gamen is dus geen concurrent van lezen, maar juist een partner.”

Ook campagnes voor Just CZ en Sanquin in de prijzen

Just Mental Health Hour mocht de medaille voor Beste Distributievernieuwing in ontvangst nemen. Voor deze campagne zijn, in samenwerking met Streamdoctors, Twitch-streams georganiseerd waarin creators in gesprek gaan met hun community over mentale gezondheid. De medaille voor Best Paid Conversie werd uitgereikt aan Work For, de merk- en werkcampagne voor Sanquin.