U-Night wint goud bij Europese Digital Communication Award
18-10-2021 (17:12) - Awards
De winnaars van de Digital Communication Awards zijn bekendgemaakt. U-Night, een campagne van Politie Nederland en ESL Benelux om te verbinden met jongeren, won goud in de categorie Best Community Engagement. De Digital Communication Awards worden jaarlijks toebedeeld aan de meest effectieve projecten, campagnes en innovaties op het gebied van onlinecommunicatie in Europa. U-Night stond op de shortlist met onder andere Heineken en Ubisoft.
De politie zette verbinding met de digitale generatie centraal in de campagne, die werd ontwikkeld door de politie en ESL Benelux. In een live talkshow, op het streaming platform Twitch, bood U-Night infotainment tijdens de Covid-lockdown. De talkshow ontving dertig influencers om te vertellen over relevante onderwerpen als drugsgebruik, sexting en cyberpesten.
Livestreams
Tony Junior, Diederik Gommers, Ronald Vledder, Quinn & Aaron, Yes-R, Sara Dol, Caza en vele anderen namen deel aan de livestreams. Naast de livestreams werden er ook andere activiteiten georganiseerd tijdens de campagne, zoals dj-workshops, gaming toernooien en dans battles.
Midden september vond de finaleronde plaats waarin de genomineerde campagnes zijn gepresenteerd aan een internationale vakjury. U-Night is opgezet door de politie en ESL Benelux en werd mede mogelijk gemaakt door de ministeries J&V en VWS. Techonomy verzorgde het platform en de creatieve content, Vertigo 6 ontfermde zich over de influencers. Daarnaast waren er diverse andere partners betrokken zoals Styles Company, het Rode Kruis en Revealed.