VICE wint MUSE Creativity Award voor Education in Motion
De campagne van VICE Media Group, Education in Motion, heeft een MUSE Creativity Award gewonnen.
Education in Motion is een samenwerking tussen VICE Media Group en de Europese Unie met als doel het benadrukken van de kritieke behoefte aan toegang tot onderwijs in humanitaire crises en noodsituaties, in samenwerking met ICF Next.
Via een filmwedstrijd kregen jonge filmmakers uit heel de EU de kans om een uniek en onverteld verhaal te vertellen over de kracht van onderwijs, als onderdeel van de EU campagne “Education, No Matter What”, een initiatief van het Departement voor Humanitaire Hulp van de Europese Commissie.
Varvara Mozhaieva's filmplan werd gekozen als de winnende pitch door ervaren filmmakers van VICE News. De 16' documentaire vertelt het verhaal van Zosya, een 18-jarig beeldend kunstenaar die haar leven opnieuw opbouwt als student in Düsseldorf, nadat ze Oekraïne heeft moeten verlaten.
Deze week werd de film bekroond met een Platinum MUSE Creativity Award in de categorie Branded Content - Public Service & Activism.
De MUSE Creative and Design Awards, is een competitie die creatieven en design professionals van over de hele wereld bekroont.