ACE-bureau Content Icons aan de slag voor Unilever

31-05-2023 (15:04) - Bureaus

Influencer marketing agency Content Icons gaat aan de slag voor Lipton Ice Tea en Magnum. Het ACE bureau leidt de ambassadeursprogramma's op beide Unilever merken voor de Nederlandse markt.

Content Icons is strategisch en creatief partner op beide merken. Daarbij zet het bureau de contentstrategie op, denkt mee op creatie en kiest het talent uit voor campagnes. 

Talent-first

"Content Icons staat dichtbij haar talenten waardoor ze precies weten wat voor influencers er bij de campagne passen. Samen met deze talenten kijken ze hoe de boodschap van de campagne op een authentieke wijze de doelgroep kan bereiken," zegt Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever.“ “Sinds onze stap naar ACE kunnen we onze talent-first benadering nog beter benutten. Door de creators vroeg te betrekken in het creatieproces, het liefst al bij de pitch fase, optimaliseren we de resultaten. Kortom, meer rendement voor de klant. Hier gingen zowel Lipton Ice Tea als Magnum op aan; de start van een vruchtbare samenwerking”, zegt Sara Rottenberg, CEO van Content Icons.

Branded events

De ambassadeursprogramma's lopen de hele zomer, waarbij influencers videocontent maken op verschillende activaties. “De strategie is meer ingestoken als partnership tussen talent en merk, waarbij co-creatie centraal staat”, aldus Rottenberg. Magnum startte deze maand met een evenement tijdens het Cannes Filmfestival. Voor Lipton Ice Tea zijn de eerste talenten bekendgemaakt middels een ambassadeursvideo. “Gedurende de hele zomer zullen onze ambassadeurs, samen met vrienden, unieke en authentieke content maken op terrassen en festivals. Dé manier om de jongere doelgroep te bereiken”, zegt Said Arrad, Sr. Brand Manager Lipton Ice Tea bij Unilever.“

Credits

Klant
Brand Manager Ice Cream, Unilever: Kirsten Vermeer
Sr. Brand Manager, Lipton Ice Tea NL: Said Arrad
Bureaus
PR bureau op Magnum: Glasnost, ACE
Influencer bureau: Content Icons, ACE
Social bureau: Blauw Gras, ACE
Content Icons
CEO: Sara Rottenberg
General Manager & Sr. talent manager: Liz Peetoom
Growth Brand Manager: Lieseloth Wisbrun
Account Manager: Perine Schoenmaker
 


Media

Marketing

Economisch