De Code verzorgt rebranding en merkactivatie Qconcepts
25-05-2021 (10:37) - Bureaus
Accountancy- en advieskantoor Qconcepts lanceert zijn nieuwe merk in de campagne 'het draait om toewijding'. De Code heeft samen met Qconcepts de positionering aangescherpt en een nieuwe (visuele) identiteit ontwikkeld. Merkstrategen Arthur & Brent hebben bijgedragen aan het bepalen van de strategische koers. De media inkoop verliep in samenwerking met Abovo.
Qconcepts is het snelstgroeiende auditkantoor in Nederland en heeft al acht jaar op rij de FD Gazellen Award gewonnen. In tien jaar tijd is het kantoor uitgegroeid naar een organisatie met meer dan 125 senior professionals, vijf kantoren en meer dan duizend klanten in diverse sectoren, die zij voorzien van financieel advies of aan wie zij accountancy diensten verlenen. Deze razendsnelle groei vroeg om een aangescherpte positionering en nieuwe identiteit, waarvoor Qconcepts de Code in de arm nam. "We hebben onderscheid gemaakt tussen de visuele identiteit van Qconcepts als werkgever, accountant en financieel adviseur. De merken zijn familie van elkaar, maar spreken hun eigen taal en sluiten daarom ieder naadloos aan bij hun eigen doelgroepen. Deze strategie stelt Qconcepts in staat om potentiële medewerkers aan te spreken en op propositie niveau te communiceren naar de verschillende doelgroepen", licht Bas van de Wiel, directeur en marketeer bij de Code, toe.
Campagne
Om de nieuwe positionering en identiteit krachtig te introduceren, is de campagne 'Toewijding is waar het om draait' afgetrapt. Een uiteenzetting van Qconcepts' visie op toewijding en hoe het de financiële sector kan helpen verscheen in het Financieele Dagblad, op social media en andere kanalen. De campagne nodigt andere kantoren en professionals uit om zich te laten inspireren door de aanpak van Qconcepts, om zo samen impact te kunnen maken. Nu het nieuwe merk gelanceerd is, blijft de Code Qconcepts ondersteunen met arbeidsmarktcommunicatie en verdere activatie van het merk.