Floriade Expo 2022 kiest NEEW als strategisch en creatief bureau

10-03-2021 (16:00) - Bureaus

Floriade, de wereldtuinbouwtentoonstelling die maar eens in de 10 jaar in Nederland georganiseerd wordt, opent op 14 april 2022 haar deuren in Almere. De afgelopen maanden is er via een uitgebreide aanbestedingsprocedure gekozen voor NEEW als strategisch en creatief partner om Floriade op de kaart te zetten en zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren voor een bezoek.
 
De tuinbouw is Nederland’s grootste exportproduct en tijdens Floriade komt de crème de la crème van de nationale en internationale tuinbouw samen om bezoekers te inspireren met oplossingen die onze leef- en werkomgeving - die steeds verder verstedelijkt - leuker, leefbaarder en duurzamer maken.
 
“Floriade is een unieke happening in Nederland. De laatste keer dat Floriade werd georganiseerd was in 2012; best een tijd terug. Het is daarom alsof er een startend merk in de markt gezet moet worden. Weinig mensen weten precies wat Floriade is, hoe groots het is en wat het ze kan brengen.” Aldus Ruben Beijer, medeoprichter van NEEW. “Daarnaast is het Floriade Expo 2022 thema Growing Green Cities erg inspirerend en relevant. We zijn trots dat we daar onderdeel van mogen zijn.”
 
Frank Cornelissen, Manager Commerciële Zaken Floriade Expo 2022: “We willen dat zoveel mogelijk mensen uit binnen- en buitenland Floriade gaan ervaren, en geïnspireerd worden door onze thematiek Growing Green Cities. We zijn er na verschillende gesprekken van overtuigd geraakt dat we met NEEW een partner gevonden hebben die creativiteit perfect weet te combineren met commercie en ondernemersgeest. Dat is precies wat er nodig is om mensen op verschillende, relevante manieren te bereiken en inspireren om Floriade Expo 2022 te bezoeken”
 
Floriade en NEEW zijn begin dit jaar gestart met de strategische stappen, de eerste creatieve executies kunnen later dit jaar verwacht worden.
 

Media

Marketing

Economisch