
Nieuw bureau Nami helpt merken groeien door goed te doen
De jonge filmmaker Ilia ten Böhmer lanceert Nami, het bureau dat gedragsonderzoek combineert met strategische storytelling. Niet alleen om merken commercieel te laten groeien, maar ook daadwerkelijk bij te dragen aan een betere wereld. Volgens Nami is dit de enige toekomst van reclame die telt.
Waar veel bedrijven beginnen met hun eigen boodschap en streven naar maximale zichtbaarheid, pakt Nami het anders aan. Het bureau leert eerst de doelgroep door en door kennen, onderzoekt wat hen beweegt en vertaalt die inzichten naar strategische verhalen die raken en tot positieve verandering leiden.
Ten Böhmer: 'Onderzoek toont aan dat wanneer je echte waarde creëert voor de samenleving, er iets bijzonders gebeurt: mensen kopen niet alleen je product, maar gaan ook in je missie geloven. Die oprechte connectie zorgt voor klantbinding én versnelt groei.' Met andere woorden: merken die goed doen, doen het ook goed.
Van bedrijf naar beweging
Met deze methode wil Nami organisaties transformeren van bedrijven naar bewegingen, bewegingen die niet alleen de organisatie zelf, maar ook de samenleving vooruithelpen. 'Voor ons is succes niet alleen in cijfers te meten, maar vooral in de positieve verandering die we teweegbrengen', aldus de filmmaker.