
Sheltersuit trekt aan langste eind Elevator Pitch Closed On Monday
Geen adverteerder, maar een bureau dat het laatste woord heeft in een pitchproces. Deze onconventionele werkwijze vormde de insteek van de Elevator Pitch voor goede doelen, georganiseerd door New Kids on the Block 2024-winnaar Closed On Monday. Na verschillende zenuwslopende rondes kwam Sheltersuit als winnaar uit de bus.
Op de foto: Gookie Sassen (Closed On Monday, links) en Albertine Bresters (Sheltersuit)
Sheltersuit was een van de 16 organisaties die zich bij Closed on Monday had aangemeld om te komen pitchen. De jury, vol creatieve zwaargewichten en non-profit experts, koos uiteindelijk drie goede doelen voor de finale. "Het was een lastige keuze", vertelt Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday. "Alle drie de organisaties hadden zich tot in detail voorbereid. Echter liet Sheltersuit zien dat de ambitie grenzeloos is en de potentie tot impact enorm. Na afloop voelde het alsof wij al onderdeel waren van de ambities."
Prijzenpot
Dankzij de glansrijke overwinning heeft Sheltersuit, de organisatie die opkomt voor de rechten en producten maakt voor daklozen, recht op een kwartaal lang alle maandagen van Closed On Monday. Op deze dag is het bureau 'gesloten' om kosteloos te werken voor non-profits. Voor Sheltersuit staat dat gelijk aan bijna €29.000,- aan creatief werk. Ook zet De Speld, mediapartner van Elevator Pitch, de organistie op zijn kanalen in het zonnetje.
"Pitchen bij Closed on Monday voelde verfrissend. Precies het soort bureau wat we zoeken om ons internationaal verder op de kaart te zetten", aldus Bas Brand, head of growth van Sheltersuit International. Het eerste werk zal in 2026 internationaal te zien zijn.