Twee nieuwe partners bij Gardeners

21-03-2023 (15:04) - Bureaus

Pascal van Ham (strategy director) en Nikki de la Rambelje (creative director) zijn partner geworden bij Gardeners. Samen met partners Nadine Marcar (business director) en Maira Evers (managing director & founder) vormden ze het managementteam van het creatieve bureau. Met deze stap gaat het bureau weer een nieuwe fase in waarin het verder werkt aan de groeiambities.

Met de aanstelling van een groter managementteam eind 2021 werd de eerste stap gezet om op alle afdelingen te groeien, zodat Gardeners in de breedte – als full service bureau – de vragen van klanten kan bedienen. Inmiddels werken er ongeveer 30 mensen en heeft het bedrijf strategie, design, creatie, pr en productie onder één dak.

Maira Evers: 'Al sinds 2014 varen we op ons kompas 'where good things grow' en kunnen we zeggen dat ons portfolio van do good klanten, voor wie positiviteit centraal staat, enorm is uitgebreid. Goede merken weten ons te vinden en helpen we met impactvolle nieuwswaardige communicatie. Zo willen we het goede laten groeien. Groter groeien helpt daarbij, maar wel gestaag en niet te. We willen dat Gardeners een persoonlijk bureau blijft, een vertrouwd teamgevoel voor iedereen die er werkt, maar ook in relatie tot onze klanten.'

Gardeners heeft het afgelopen jaar hard gewerkt aan het uitbreiden en diverser maken van het portfolio met de toevoeging van een strategie-afdeling onder leiding van Pascal van Ham (voorheen Marketing verantwoordelijk binnen en voor Heineken, SOS Kinderdorpen, Tony’s Chocolonely en Infarm vertical farming). Hierdoor kan Gardeners, naast het verzorgen van campagnestrategieën, merken ook helpen met hun merk- en marketingstrategie en merkidentiteit.

Pascal van Ham: “We ontwikkelden een Gardeners inside out branding traject waarin we in een aantal sessies – waaronder een creatieve co-creatie workshop – de merkessentie van merken naar boven halen, de impact die het merk wil maken verankeren en vertalen naar een merkstrategie in een brand on a page. Het co-creatie element is heel waardevol, want de kennis zit vaak al bij founders of marketeers. Hiernaast adviseren we ook welke kernboodschappen op welke contactmomenten een merk het best kan communiceren in een touchpoint mapping-overzicht. De droom case van dit jaar: Natuurhuisje die alle stappen met ons doorliep waarbij klant, creatie en strategie nauw samenwerkten.”

Nikki de la Rambelje (voorheen Kumpany en De Combinatie van Factoren) is inmiddels 6,5 jaar werkzaam bij Gardeners. Haar creatief team groeide in twee jaar van drie naar zeven vaste creatieven en twee flexibele krachten. Nikki: “Het is feest om met strategie te werken. We bouwen veel meer vanuit een stevige basis aan bestaande, maar ook nieuwe merken. De structuur die strategie brengt, is erg fijn en nodig in het creatieve proces. Verder blijven we natuurlijk werken aan ons eigen creatieve saus. Onze cases worden steeds vaker herkend als ‘echte Gardeners cases’, dat is wat je wilt. Nu het team veel groter is, vroeg ook dat om meer structuur. Daar heb ik mijn tanden in gezet door een groeisysteem voor alle Gardeners op te zetten waarbij iedereen zichzelf en elkaar beoordeeld op basis van competenties, zodat we van binnenuit ook blijven groeien.”

Nadine Marcar (voorheen N=5 en Lowe), inmiddels ook 6,5 jaar bij Gardeners werd 2,5 jaar geleden al partner bij Gardeners en tekent bij. Nadine Marcar: Het is geweldig om mee te groeien met een bedrijf en dan ook nog de wereld een beetje mooier maken met het werk dat we creëren. Naast het accountteam hebben we een productieafdeling opgezet, zodat we in house producties zoveel mogelijk zelf kunnen oppakken en in samenwerking met creatie en pr onze creatieve concepten realiseren.

 


Media

Marketing

Economisch