UWV kiest Roorda als nieuw strategisch communicatiebureau

UWV kiest Roorda als nieuw strategisch communicatiebureau

10-02-2025 (16:20) - Bureaus

Na een openbare aanbesteding heeft UWV gekozen voor Roorda als nieuw strategisch communicatiebureau, in samenwerking met Tabula Rasa en Steam. Daarmee neemt Roorda het stokje over van Dawn. Het bureau is verantwoordelijk voor de imago- en publiekscampagnes, internal branding en employer branding (i.s.m. Steam) campagnes.

UWV maakt momenteel de overgang van een procesgerichte uitvoerder naar een mensgerichte dienstverlener. Roorda zal UWV hierbij strategisch en creatief adviseren. Eerder werd al bekend dat Monks en N=5 verantwoordelijk zullen zijn voor de digitale content en doorvertalingen.

Fiona de Groot, senior communicatieadviseur UWV: "Roorda is vanaf nu onze sparringpartner op positionering van UWV en doorvertaling van die positionering naar publiekscampagnes. Ook zullen zij ons adviseren op merkbeleid, merkmanagement, internal branding en de doorontwikkeling van het merkportfolio en onze visuele identiteit zowel online als offline. Hun brede ervaring met behavioural design waarborgt de effectiviteit van hun oplossingen voor onze strategische vraagstukken."

"Met ruim 25 jaar ervaring met opdrachtgevers met complexe stakeholders en organisties in transitie en gaan we nu vol goede moed en zin aan de slag voor UWV", aldus Christine Swankhuisen, strategy director & partner Roorda en Tabula Rasa. "Er staat een mooie strategische uitdaging om zowel intern als extern UWV te begeleiden in hun ambitie om ‘menselijk maat’ centraal te zetten in alles wat zij doen."
 


Media

Marketing

Economisch