Bij KPMG blijft mensenwerk voorop staan
KPMG Nederland laat in een grootschalige nieuwe merkcampagne het menselijke karakter van het bedrijf zien. In de campagne spelen KPMG-medewerkers de hoofdrol.
Uit klantonderzoek komt naar voren dat de kracht van KPMG schuilt in het menselijke karakter van het bedrijf en haar medewerkers. Om dit sterke kenmerk zichtbaarder te maken voor een breder publiek en het merk verder te versterken bij poteniële klanten en werknemers, start KPMG binnenkort een nieuwe campagne met het motto: Het blijft mensenwerk. De campagne toont hoe emoties als blijdschap, teleurstelling, moed en vastberadenheid een rol spelen in het dagelijkse KPMG-werkleven en vertelt tussen de regels door veel over de werkgebieden en de cultuur bij het accountancy- en consultancybedrijf.
Joe Public is verantwoordelijk voor het creatieve concept en de ontwikkeling van alle uitingen – met daarin uitsluitend echte KPMG-medewerkers. De televisie- en onlinecommercials en de printadvertenties zijn vanaf maandag 20 januari te zien.
Menselijke factor belangrijk
Tom Janssen, Head of Brand bij KPMG: 'Als we de feedback van klanten analyseren, komt daar steeds in terug dat KPMG’ers oprecht betrokken zijn en gericht op samenwerking. Daarmee maken we dus écht het verschil. Ons menselijke karakter draagt een hele relevante belofte in zich voor potentiële klanten en talent, zeker in deze tijd. Maar veel mensen kennen KPMG niet goed, en bij hen ziten stereotype beelden van accountants en consultants ons in de weg. Dit kunnen we alleen veranderen met een campagne die de mispercepties, maar ook de reclameconventies van onze sector doorbreekt.’
Dicht bij jezelf en kwetsbaar
Thecla Schaeffer, vanuit Joe Public verantwoordelijk voor de campagnestrategie: 'Om het menselijke karakter geloofwaardig over te brengen, moet je het dicht bij jezelf houden en je kwetsbaar durven opstellen. Precies om die reden hebben KPMG-medewerkers de hoofdrol in de campagne. Ze zijn tijdens hun werk geflmd en gefotografeerd, waarbij er – leterlijk en figuurlijk – wordt ingezoomd op hun menselijke gezicht. Hun werk, de kwaliteit waar ze voor staan, maar ook hun emoties.’
De eerste uitol van de campagne start op maandag 20 januari en bestaat uit een televisiecommercial, online en social videos en printadvertenties, gericht op zowel de zakelijke markt als de arbeidsmarkt. Op de KPMG-website vertellen de collega’s uit de campagne hun uitgebreide verhaal. De eerste campagne?ight heeft een looptijd van drie weken.
Credits
KPMG: Esther van Zeggeren, Tom Janssen, Janis Cairo, Charlote Delissen, Anne Rouschop, Ina Kruse, Simone van Grinsven, Bas Huisman, Anke ten Dam, Marjorie Rijkse
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk Strategie: Thecla Schaffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van 't Klooster Design: Kevin Rooi, Jeroen Icks, Bart ter Haar
Produciemaatschappij: Joe Public Shoot Producers: Fiona Jacob, Lote de Rooij RTV: Dylan Driessen
Regie en fotografie: Jaap Vliegenthart DOP: Rutger Storm
Edit: Martin Heijgelaar Grading: De Grot, Joppo
Geluid: Sound Circus, Feike de Wit
Soundtrack: MOST, Diederik Idenburg, Ivo Witeveen Online: Efraïm Gons