
Concertgebouworkest en N=5 laten zien dat een concert ‘Elke keer bijzonder’ is
Met de nieuwe campagne 'Elke keer bijzonder', ontwikkeld door reclamebureau N=5, wil het Koninklijk Concertgebouworkest meer mensen laten kennismaken met de unieke beleving die het Concertgebouworkest biedt. De campagne speelt in op de belevingscultuur, waarin mensen kiezen voor ervaringen boven materiële zaken.
Uit onderzoek blijkt dat de belevingscultuur een groeiende invloed heeft. In een wereld waarin we worden omringd door materiële zaken, hebben we steeds meer behoefte aan ervaringen met een diepere emotionele lading. In de campagne maakt het orkest invoelbaar dat een uitvoering van het orkest elke keer bijzonder is: avond aan avond spelen de musici alsof het de première is.
“We willen graag dat nog meer mensen het Concertgebouworkest leren kennen en waarderen, om zoveel mogelijk mensen de kracht van klassieke muziek te laten ervaren", zegt Wietske Kuiper, hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop. "In samenwerking met N=5 hebben we een mooie campagne gemaakt waarin onze musici en bezoekers centraal staan en waarin het voelbaar wordt waarom een bezoek aan ons orkest ‘Elke keer bijzonder’ is."
Voor een nieuwe generatie
“Het is een hele eer en uitdaging om een instituut als het Koninklijk Concertgebouworkest op de kaart te zetten voor een nieuwe generatie muziekliefhebbers, zonder de bestaande te verliezen", zegt Thijs Bontje, Creative Partner N=5. "Het campagnethema ‘Elke keer bijzonder’ leent zich perfect om dat in de toekomst, met alle middelen van vandaag, telkens op een speciale manier te doen."
De nieuwe merkcampagne vervult een paraplufunctie en is verbonden aan verschillende specifieke campagnes, zoals die rondom Opening Night en de start van het nieuwe seizoen. Zo wordt duidelijk dat iedereen in het seizoen 2025/2026 kan ervaren hoe bijzonder elk concert van het Concertgebouworkest is, bijvoorbeeld op 12 september bij Opening Night, het gratis toegankelijke openluchtconcert in het Sloterpark in Amsterdam.
Credits
Bureau N=5: Creatie: Carsten van Berkel, Thijs Bontje - Strategie: Bastiaan Weers, CSD: Monique Bergers, Account Manager: Puck de Mol van Otterloo, Anouk van Alfen
Productiemaatschappij: Bandit – Regisseur: Tobias Corba, Producer: Hannah Padding
Mediabureau: Stroom.