Corry Konings en Bram Krikke swingen en zingen in zomercampagne AH

Corry Konings en Bram Krikke swingen en zingen in zomercampagne AH

16-05-2025 (12:57) - Campagnes

Albert Heijn presenteert de nieuwe zomercampagne 'Lekker Weekend', ontwikkeld door TBWA\NEBOKO. Alles draait om een remake van '90-hit Saturday Night, gezongen door Corry Konings en Bram Krikke. Naast een hoofdrol voor muziek en humor, is er met opzet gekozen voor het inzetten van populaire content creators.

Met deze campagne wil Albert Heijn het vrolijke weekendgevoel echt voelbaar maken. "Dat zit in goed eten, nieuwe smaken én de muziek van Corry & Bram die je meteen in de sfeer brengt van ‘Lekker Weekend’. Of je nu een grillmaster bent of gewoon houdt van gemak, we zorgen dat iedereen makkelijk iets lekkers op tafel zet,’ aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.

Aanstekelijke zomerhit 

In de campagnevideo brengen Corry Konings en Bram Krikke een remake vol humor van Saturday Night, waarin ze zingen over barbecue, borrel en het typische weekendgevoel. De herkenbare melodie blijft behouden, maar de nieuwe, Nederlandse lyrics nodigen uit om mee te zingen en zorgen ervoor dat het nummer blijft hangen.

"De zomer vraagt niet alleen om een lekker assortiment, maar ook om sfeer en een echte zomerhit. Omdat Albert Heijn er is voor jong én oud, hebben we Corry Konings en Bram Krikke samengebracht voor een remake van Saturday Night die zowel herkenbaar als humoristisch is," aldus Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO.

Crossmediale aanpak

De aanwezigheid van influencers in de campagne versterkt de crossmediale aanpak, die aansluit bij de manier waarop mensen tegenwoordig content consumeren. "Het is een video- en socialmedia-first campagne, die we hebben door vertaald naar tv en andere middelen. Zo bouwen we de campagne gelaagd op en zorgen we dat ‘Lekker Weekend’ op ieder relevant moment zichtbaar is voor de klant", vervolgt Van der Zanden. 

In de videoclip spelen onder andere Snackspert, Lot Mulder (dehaarclipvanmarieclaire) en Iris Rulkens een rol, waarbij zij het weekendgevoel op een manier tot leven brengen die herkenbaar is voor verschillende doelgroepen. Tegelijkertijd creëren andere populaire creators, die niet in de videoclip te zien zijn, ook content die geïnspireerd is door de ‘weekend cues’ uit het nummer. Zo verspreidt de campagne zich op een creatieve manier via social formats die aansluiten bij de manier waarop mensen vandaag de dag content consumeren.

"De inzet van creators zorgt ervoor dat de campagne niet alleen visueel, maar ook emotioneel relevant is," zegt Darre van Dijk. "Door hen actief te betrekken in zowel het concept als de distributie, wordt het merkverhaal geloofwaardig doorverteld in hun eigen tone of voice."

In de clip, op social en in de winkel

De muziekvideo met Corry en Bram is nu te zien via tv, online en in de winkels. De ‘Lekker Weekend’ campagne draait de hele zomer door. Recepten, tips en productcombinaties zijn te vinden in de AH app, op ah.nl en in de Allerhande BBQ en Borrel Gids.