
Duurzaamheidscampagne Kruidvat: van niche naar nieuwe normaal
Kruidvat speelt in haar nieuwe campagne 'Een stapje duurzamer, makkelijk en voordelig’ in op het publiek dat wel een stapje duurzamer wil leven, maar opziet tegen grote veranderingen en hoge prijzen. Deze campagne, gemaakt in samenwerking met creatief bureau Suite Rouge (een label van Hotel L’Amour), laat op een luchtige en herkenbare manier zien hoe je met kleine aanpassingen in je dagelijkse routine een groot verschil kunt maken.
Lies probeert het duurzaam… haar ex probeert het opnieuw
In de tv-commercial en social video’s zien we hoe Lies op haar eigen manier een stapje duurzamer probeert te leven. De ex van Lies grijpt deze inspanningen aan om hun relatie te recyclen oftewel nieuw leven in te blazen. Zijn pogingen zorgen voor ongemakkelijke en grappige momenten. Eén ding is duidelijk: een stapje duurzamer zetten met Kruidvat is niet ingewikkeld, wél makkelijk en voordelig.
Van niche naar nieuwe normaal
“Veel consumenten vinden duurzaamheid wel belangrijk, maar het moet vooral niet ingewikkeld of duur zijn,” zegt Brenda Smith, Directeur Marketing & Customer Experience bij Kruidvat. “Met bijvoorbeeld onze Kruidvat Natures lijn bewijzen we dat betaalbaarheid en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan. We maken duurzamere producten toegankelijk voor iedereen - niet alleen door ons Kruidvat merk stap voor stap te verduurzamen - maar ook door wekelijks scherpe deals aan te bieden van duurzamere A-merken. Als marktleider zetten we onze schaal in om duurzaamheid van een niche naar het nieuwe normaal te brengen: gemakkelijk, betaalbaar en voor iedereen weggelegd. Da’s mooi meegenomen!”
De kracht van kleine stappen
Na de succesvolle zomercampagne was Suite Rouge opnieuw verantwoordelijk voor het creatieve concept en de productie. Of het nu gaat om het kiezen van een showergel zonder microplastics of het recyclen van een oude relatie (met een knipoog): de campagne benadrukt dat elke stap telt. “We willen inspireren zonder belerend te zijn. Daarom brengen we het luchtig, met humor en zonder het vingertje. Dat is precies waar de kracht van deze campagne zit,” aldus Sander Volleman, Creatief Directeur bij Suite Rouge.
Campagneaftrap vanaf 21 juli
De campagne gaat op maandag 21 juli van start en wordt breed uitgerold via tv, social media, POS-materiaal in de winkels en huis-aan-huisfolders. Op kruidvat.nl/stapjeduurzamer wordt uitleg gegeven over de campagne en de uitgelichte producten.
Credits
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: Suite Rouge
Productiehuis: Annomann
Regisseur: Jeroen Annokkee
Concept: Suite Rouge
Offline edit: Bellamy edit studio
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Muziek: Massive Music
Media: EssenceMediacom
PR: ACE PR