EssenceMediacom en Bauer Media steken OOH-schermen in Koopmans-jasje

EssenceMediacom en Bauer Media steken OOH-schermen in Koopmans-jasje

16-09-2025 (10:02) - Campagnes

Wat ruikt er nou lekkerder dan versgebakken appeltaart? Deze gedachte vormt de basis van een nieuwe Out of Home-campagne van Koopmans in samenwerking met het EssenceMediacom team van WPP en Bauer Media. Verspreid door heel het land krijgen tien digitale OOH-schermen een Koopmans Appeltaart-jasje, inclusief de verleidelijke appeltaartgeur.

Het team achter deze in-het-oog-springende activatie wil voorbijgangers lekker maken naar de zelfgemaakte Appeltaart van Koopmans. Om de beleving onweerstaanbaar te maken is een herkenbare appeltaartgeur ontwikkeld door een speciale geurfabriek. 

"Wij geloven in het creëren van campagnes die verder gaan dan traditionele media en een diepere connectie maken met de consument", aldus Celine Bakker, Client Manager bij WPP Media’s EssenceMediacom. "Deze samenwerking met Koopmans en Bauer Media is een perfect voorbeeld van hoe we door middel van innovatie en zintuiglijke prikkeling een memorabele ervaring kunnen bieden."

Bakkende influencers

Om de zintuiglijke ervaring van de geur-spectaculars ook online te verlengen en te versterken, heeft het influencer team van WPP Media de handen ineengeslagen met Bauer Media. De influencers zullen content creëren die de geur van versgebakken appeltaart koppelt aan nostalgie, herkenning en verlangen. "De combinatie van fysieke geurbeleving in de buitenruimte en de online vertaling via influencers zorgt voor een media-inzet die de kracht van Koopmans Appeltaart optimaal benut", vervolgt Bakker.

De online content wordt ontwikkeld met entertainment als vertrekpunt, zodat het niet alleen herkenbaar, maar ook vermakelijk en impactvol is. Naast de influencer-samenwerking wordt de nostalgische boodschap van Koopmans Appeltaart verder versterkt door de inzet van Online Video (OLV), Social Media, Retail Media en Owned kanalen, waarmee een breed publiek wordt bereikt en de campagne over alle kanalen wordt doorgetrokken.

Warmte, gezelligheid & nostalgie

"De geur van appeltaart roept direct associaties op met warmte, gezelligheid en nostalgie. Precies waar Koopmans voor staat én de emoties die we met deze tastbare Koopmans Appeltaart geur-objecten bij de voorbijganger willen oproepen. Met deze innovatieve media-oplossing willen we consumenten inspireren en activeren om tijdens het appelseizoen weer aan de bak te gaan met onze Koopmans Appeltaartmixen", aldus Joost van den Berg van Dr. Oetker Nederland.

De campagne start in september en zal in week 38 en 39 te zien en te ruiken zijn in Almere, Eindhoven, Emmen, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Houten, Tilburg en Zaanstad.