'Het is hier geen hostel!': Stayokay rekent af met klassieke hostelvooroordelen

'Het is hier geen hostel!': Stayokay rekent af met klassieke hostelvooroordelen

03-07-2025 (10:53) - Campagnes

Wanneer mensen denken aan een hostel, denken zij vaak niet aan privékamers, eigen badkamers en familiekamers. Toch is dat precies wat Stayokay ook biedt. In haar nieuwe merkcampagne 'Het is hier geen hostel!' doorbreekt de ho(s)telketen het beeld dat hostels alleen bedoeld zijn voor jongeren en backpackers, in samenwerking met TEAM LEWIS.

"We spelen met de bekende uitspraak ‘Het is hier geen hotel!", vaak gebruikt door ouders richting kinderen, en geven er een grappige draai aan," zegt Vincent van Nunen, Creative Director bij TEAM LEWIS. "Dit geeft ons de mogelijkheid om op een luchtige manier de vooroordelen over hostels en Stayokay weg te nemen; het is hier geen hostel, althans niet zomaar een. Stayokay biedt unieke overnachtingen vol karakter, gastvrijheid en comfort, met tweepersoonskamers en familiekamers."

Vooroordelen

De campagne tackelt drie veelvoorkomende misvattingen:

1. Alleen gedeelde kamers?
Nee hoor. Stayokay biedt comfortabele privékamers en familiekamers met eigen badkamer, themakamers en extra comfortabele 2-persoonskamers met Auping bedden.

2. Alleen voor jongeren en backpackers?
Stayokay is er juist óók voor koppels, gezinnen en solo-reizigers. De verschillende locaties, van natuur tot hartje centrum, en kamers maken Stayokay geschikt voor iedereen.

3. Geen comfort of faciliteiten?
Integendeel. Je maakt je verblijf zo comfortabel als je zelf wilt. Denk aan opgemaakte bedden, eigen badkamers, handdoekenservice, huurfietsen, ontbijtbuffetten en gezellige gezamenlijke ruimtes zoals een bar of lounge.

Strategie en inzet

De campagne komt tot leven via korte video’s op Instagram, zowel op het kanaal van Stayokay als via het populaire account van content creator Sarcasper. Deze multichannel aanpak zorgt voor zowel awareness als activatie, waarbij de content op speelse wijze de voordelen van een verblijf bij Stayokay laat zien.

Winactie met Sarcasper

Volgers worden uitgedaagd om hun meest hilarische hostelervaringen te delen. De leukste inzendingen, geselecteerd door Sarcasper, winnen twee overnachtingen voor vier personen in een Stayokay naar keuze. De winactie loopt tot en met 14 juli.