
Jeroen van Koningsbrugge tekent bij Albert Heijn als nieuwe supermarktmanager
Jeroen van Koningsbrugge is de nieuwe supermarktmanager in de commercials van Albert Heijn. De cabaretier volgt Randy Fokke op, die zich na zes jaar trouwe dienst wil focussen op andere acteerklussen. De supermarktketen grijpt dit moment om de spaaractie 'Begin je eigen winkeltje' te lanceren, een knipoog naar de motivatie van Van Koningsbrugge om bij de Appie te tekenen.
Het is geen toeval dat juist Jeroen van Koningsbrugge de nieuwe manager 'Daan' speelt in de campagnes van Albert Heijn. Hij droomde namelijk van kleins af aan zelf supermarktmanager te worden, omdat zijn vader dat vroeger ook was. Die jeugdervaring was de aanleiding om tegelijkertijd de landelijke spaaractie 'Begin je eigen winkekeltje' te lanceren, waarmee kinderen de schappen van hun eigen mini-supermarkt kunnen vullen.
Ondanks de managerwissel werkte Albert Heijn voor de 'Begin je eigen Winkeltje'-campagne samen met het vaste reclamebureau TBWA\NEBOKO en Holy Fools en Ambassadors voor de productie. De spaaractie leverancier is LUMEN.
'Cirkel is rond'
Jeroen van Koningsbrugge over zijn nieuwe rol als Daan: "Wie is er niet groot geworden met winkeltje spelen? Als kind speelde ik al winkeltje achter mijn speelgoedkassa. Mijn vader was supermarktmanager bij Albert Heijn, dus ik weet hoe het er in een winkel echt aan toe gaat. Dat ik nu Daan mag zijn voor Albert Heijn, voelt voor mij alsof de cirkel rond is."
Ook Albert Heijn-CMO Johan van der Zanden is zeer te spreken de nieuwste aanwinst: "Hij brengt frisse energie en een persoonlijk verhaal dat heel goed aansluit bij onze traditie van supermarktmanagers met karakter."
Sparen voor mini-producten
Vanaf maandag 8 tot en met zondag 28 september kunnen klanten van Albert Heijn sparen voor mini’s van bekende A-merken en Albert Heijn-producten. De veertig spaaritems zijn allemaal gemaakt van recyclerbaar karton. Ook kunnen kinderen meer dan 240 quizvragen beantwoorden op een mini-handscanner, die de herkenbare winkelgeluidjes produceert. Daarnaast zijn er houten accessoires verkrijgbaar, zoals een kassa, een bestelbus en een boodschappenmandje.
Om ervoor te zorgen dat kinderen hun mini’s en winkeltje compleet kunnen maken, organiseert Albert Heijn speciale ruilmiddagen. Tijdens deze middagen kunnen kinderen hun dubbele mini’s ruilen met anderen en zo alle schappen van hun winkeltje vullen. Daarnaast is er een speurtocht door de winkel, waarbij kinderen spelenderwijs opdrachten doen en uiteindelijk hun eigen supermarktmanagerdiploma kunnen behalen.
Prijzenregen voor Ilse
Albert Heijn heeft de afgelopen jaren meerdere prijzen ontvangen voor campagnes met Ilse als supermarktmanager. Zo won de campagne Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar in 2021 de Gouden Loeki, gevolgd door de Zilveren Loeki in 2024 voor Whamster en het SAN Consistent Accent in 2022. In hetzelfde jaar behaalde de campagne 'Hoe Albert Heijn weer een herkenbaar gezicht kreeg' een plek in de SAN-Accentlijst in de categorie Brand Excellent. Voor 20 Jaar Hamsteren werd zelfs een Gouden Esprix in de categorie Long Term toegekend. Daarnaast won Albert Heijn in 2024 een Zilveren Effie voor AH Premium en sleepte de kerstcampagne meerdere AMMA Awards binnen voor Beste mediastrategie van het jaar (2021 en 2024).
Credits
Albert Heijn: Johan van der Zanden, Inge Wortelboer, Britt Klijn
Co-creatie bureaus: TBWA\NEBOKO, Dentsu, LUMEN, AH Studio, Holy Fools (productie) en Jelle de Jong (regie)