
Kesbeke viert verjaardag Amsterdam door heel Nederland
Amsterdam bestaat dit jaar 750 jaar en viert dat met genoeg festiviteiten binnen de stadsgrenzen. Maar wat nou als je aan de Amsterdamsestraat in Muiden woont? Of op de Amsterdamseweg in Arnhem? Ook daar hoor je te profiteren van de verjaardag van hoofdstad, vond Kesbeke. Daarom besloot de Amsterdamse zuurkoning het land in te trekken met een ludieke activatie.
"Als je in de Amsterdamstraat woont, ben je eigenlijk ook een beetje Amsterdammer", zegt Camiel Kesbeke. “Dan verdien je net zo goed een feestje. En wat is een groter feest dan een portie zuur.” Met die gedachte pakte Kesbeke uit: complete straten in onder andere Muiden, Almere en Diemen werden verrast met een traktatie vol Amsterdamse trots.
Augurken met gunfactor
De actie is ontwikkeld door creatief bureau Wayne Parker Kent, dat samen met Kesbeke op zoek ging naar een manier om de Amsterdamse merkidentiteit op een sympathieke manier landelijk uit te dragen. "Kesbeke is een écht Amsterdams merk," zegt Gerben van der Rijt, director of strategy & creative bij Wayne Parker Kent. "Maar dan wel eentje met een groot hart. Door juist mensen buiten Amsterdam in het zonnetje te zetten, versterken we die identiteit én vergroten we de gunfactor."
De actie leverde niet alleen blije gezichten op, maar ook volop aandacht in de buurtmedia en op social, waar bewoners hun zuurtjes met trots deelden.
Credits
Namens klant: Oos Kesbeke en Camiel Kesbeke
Host: Michel Moet
Strategie: Gerben van der Rijt
Creatie/ regisseur: Nick Tjerks
Producer: Lena Heijenk
Camera: Georgios Rietveld
Sound: Sjoerd Kats
Edit & Postproduction: Jayden Anders