KesselsKramer-campagne zorgt voor debat tijdens Nederland Leest

02-11-2016 (12:32) - Campagnes

In 2016 is democratie het thema van Nederland Leest. De campagne voor deze editie is ontworpen door KesselsKramer, in samenwerking met Stichting CPNB. Het doel is om mensen aan te zetten tot lezen, maar vooral ook tot debat. 
 
Bezoekers kunnen in de maand november hun mening geven in bibliotheken, in ruil voor één van de drie boeken die Nederland Leest beschikbaar stelt. De uitgekozen boeken worden de hele maand november in bibliotheken uitgedeeld aan zowel leden als niet-leden. Maar eerst wordt hun mening over een aantal stellingen over democratie gevraagd. De boeken waar het om gaat zijn Heer van de vliegen van William Golding, Liefde en schaduw van Isabel Allende en Morten van Anna Levander.
 
Tijdens Nederland Leest zullen stellingen als ‘Is de democratie bestand tegen de huidige problemen en uitdagingen?’ en ‘Biedt zij de beste garantie voor vrijheid?’ geponeerd worden in de bibliotheken. Diverse opiniemakers, waaronder Stine Jensen, Petra Stienen, Jort Kelder, Bart Jan Spruyt, Gerdi Verbeet, Pieter Derks en Maarten van Rossem hebben zich aan de campagne verbonden en discussiëren mee.