
Holland & Barrett helpt vrouwen+ hun cyclus begrijpen met HormoonWijzer
Holland & Barrett lanceert de HormoonWijzer, een praktische gids die vrouwen+ inzicht geeft in hun cyclus en laat zien hoe hormonale schommelingen juist in je voordeel kunnen werken, en zo mee te bewegen op de cyclus. De gids vormt de basis van de nieuwe campagne 'Support je cyclus met de kracht van de natuur', ontwikkeld in samenwerking met N=5.
Wat er op school geleerd wordt over de menstruele cyclus is vooral theoretisch, zonder aandacht voor wat hormonale schommelingen voor effect hebben op je gevoel. "Veel vrouwen+ herkennen zich in de verschillende fases van hun cyclus, maar zetten dat nog te weinig in als kracht, mede door het taboe dat blijft bestaan. Terwijl je hormonen juist een waardevol kompas kunnen zijn voor mentale en fysieke balans", stelt Christa de Wal, Director of Marketing van Holland & Barrett Benelux.
"We willen vrouwen+ helpen om hun cyclus en hormonale veranderingen beter te begrijpen en voor zich te laten werken. Want wie haar hormonen begrijpt, kan bewustere keuzes maken, krijgt meer grip op haar gezondheid en investeert duurzaam in haar welzijn. Zo maken we de stap van feiten naar voelen", aldus De Wal.
Herkenbare informatie
De HormoonWijzer is ontwikkeld in samenwerking met dr. Anne Marieke Doornweerd, hormoondeskundige aan de Universiteit Utrecht, om wetenschappelijke inzichten te vertalen naar herkenbare en praktische informatie over de vier fasen van de menstruatiecyclus.
Deze worden omschreven als innerlijke seizoenen: winter, lente, zomer en herfst, elk met hun eigen hormonale kenmerken, stemmingen en behoeftes. Van rust en reflectie tot energie, creativiteit of prikkelbaarheid: de gids helpt vrouwen+ herkennen wat hun lichaam en geest nodig heeft en hoe zij daar op natuurlijke wijze op kunnen inspelen met beweging, ontspanning, voeding en slaap. De HormoonWijzer is vanaf 8 september kosteloos verkrijgbaar bij een (online) aankoop bij Holland & Barrett en komt als bijlage bij de oktobereditie van LINDA. magazine.
Persoonlijke verhalen
De campagne ‘Support je cyclus met de kracht van de natuur’ wordt 360 graden uitgerold met onder andere social formats, een contentserie, podcasts, PR, influencers en een TVC alsook in de H&B winkels. Naast de HormoonWijzer brengt Holland & Barrett in samenwerking met dr. Anne Marieke Doornweerd ook een YouTube-serie uit die vrouwen+ helpt om de signalen van hun lichaam beter te herkennen en hun cyclus te benutten, en zo de stap te maken van feiten naar voelen.
Ook vinden er verspreid door het land verschillende winkelactivaties plaats en wordt het onderwerp ook op social media bespreekbaar gemaakt. Influencers Quinty Misiedjan en Abbey Hoes nemen hun volgers mee in hun persoonlijke ervaring met de vier fasen van de cyclus.
Van leeftijd naar leefkwaliteit
Deze campagne over vrouwelijke gezondheid is onderdeel van de bredere missie van Holland & Barrett om de leefkwaliteit te vergroten. Want hoewel de levensverwachting al jaren stijgt, neemt het aantal gezonde levensjaren zonder chronische aandoeningen af. Met deze nieuwe missie zet Holland & Barrett een stap vooruit in de integratie van wetenschap, welzijn en dagelijkse zelfzorg, om mensen te ondersteunen in het bouwen aan een gezonder, langer en veerkrachtiger leven.
De retailer zet daarbij in op preventieve gezondheid en helpt consumenten hun persoonlijke doelen te bereiken en zo gezonde levensjaren te vergroten. Dat doet Holland & Barrett in 2025 via vier gezondheidsdomeinen: een gezonde hersenfunctie, een stralende huid, vrouwelijk welzijn en een goed werkende spijsvertering.
Credits
Verantwoordelijk bij Holland & Barrett: Christa de Wal
Reclamebureau: N=5
Media: Match My Brand
PR bureau: HPB | Het PR Bureau