Kruidvat lanceert nieuwe zomercampagne Goed Voorbereid, Groot Voordeel

20-06-2024 (20:26) - Campagnes

Kruidvat introduceert vanaf maandag 24 juni met trots haar zomercampagne: Goed Voorbereid, Groot Voordeel. Deze keer staat de soms onaangename realiteit van de zomervakantie centraal.

Op vakantie willen we allemaal het perfecte plaatje, maar in tegenstelling tot wat de vakantiefoto’s laten zien, is dit niet altijd de realiteit. Met deze nieuwe campagne laat Kruidvat zien dat een goede voorbereiding het verschil kan maken en kosten kan besparen. Met onder andere de inzet van een tv-commercial en social video’s - die in de vier weken durende campagne ook worden uitgezonden op tv - wil Kruidvat top of mind blijven bij de consument als dé plek waar je voordelig je vakantie-inkopen kunt doen. Want goed voorbereid zijn, is een groot voordeel.

Onvoorspelbare vakanties

De tv-commercial opent met Lies die haar vakantieproducten afrekent bij Kruidvat. Ze is goed voorbereid en enthousiast om op vakantie te gaan. Hierna zien we Lies en de kinderen in hun appartementje op de vakantiebestemming. Het zonnetje schijnt, je hoort de krekels en de veranda biedt uitzicht op de azuurblauwe zee. Het is ‘het perfecte plaatje’... tot ze opgeschrikt worden door een hard geluid: ‘Tsjoetsjoewa everybody!’. Lies kijkt op en ziet dat er nog geen 10 meter van het vakantiehuisje een podium voor het animatieteam staat. Maar, zoals we van Lies gewend zijn, komt Lies ondanks haar goede voorbereiding tóch voor verrassingen te staan.

Kortere video’s als tag-on en op social media

Deze tv-commercial werkt niet alleen op zichzelf, maar dient ook als een startpunt voor een breder verhaal met Lies in de hoofdrol. Kruidvat wil haar klanten blijven inspireren en hen helpen om hun zomeravonturen zo soepel mogelijk te laten verlopen door het delen van herkenbare situaties en tips in korte video’s. Deze video’s worden gebruikt als tag-on op tv en in een social media campagne.

“We begrijpen dat het leven niet altijd perfect is, en dat geldt ook voor een zomervakantie”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. “Met deze campagne willen we laten zien dat je met de juiste voorbereiding en de producten van Kruidvat klaar bent voor bijna elke situatie, hoe onverwacht die ook mag zijn. Hiermee willen we top of mind awareness voor Kruidvat creëren als dé plek om je optimaal voor te bereiden”.

De campagne wordt – naast de inzet van tv-commercials, online en social videos – compleet gemaakt met radiocommercials en een influencer campagne. Ook helpt Kruidvat haar klanten met een handige vakantiechecklist en is er een speciale winactie voor Kruidvat Club leden. In de winkel worden klanten via POS materiaal naar alle zomervakantieproducten geleid voor de perfecte vakantievoorbereiding.

Credits

Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
Productiehuis: DPPLR
Lineproduction: Soulkitchen
Concept: DDB Amsterdam
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Muziek: Massive Music/ Jan van der Plas
Influencer Marketing: We Are First
Media: EssenceMediacom
PR: ACE | Glasnost