Lege supermarktschappen na stunt van Viper en Crocodile Agency

Lege supermarktschappen na stunt van Viper en Crocodile Agency

01-07-2025 (16:49) - Campagnes

Hard drinks merk Viper trapt haar zomercampagne voor de nieuwste smaken Hard Iced Tea af met een PR-stunt. De beelden waren moeilijk te missen de afgelopen dagen: ellenlange rijen in de supermarkten, gevolgd door video’s van lege schappen. Deze zorgvuldig geplande PR-stunt door Crocodile Agency zorgde voor een run op de nieuwste Viper-smaken en vormde daarmee de aftrap van de nieuwe zomercampagne.

Viper brengt een innovatie in het populaire hard drinks schap: Hard Iced Tea, ijsthee met een verrassende Viper twist. Verkrijgbaar in de smaken Green Tea Lemon en Black Tea Mango, met 4% alcohol, 60 kcal per blikje en zonder koolzuur. Om de nieuwe smaak onder de aandacht te brengen, werd door Crocodile een social-first campagne ontwikkeld, bestaande uit UGC, een influencerlaag, en een contentserie.

Lange rijen, lege schappen

Op 26 mei verschenen de eerste beelden online: lange rijen op de stoep voor de ingang van de supermarkt. Een ongebruikelijk tafereel dat veel vragen en nieuwsgierigheid opleverde. Fans zochten naar antwoorden en al gauw bleek dat supermarktbezoekers in de rij stonden voor de Hard Iced Tea van Viper, die wel erg hard ging.

Het hard drinks merk deed er vervolgens nog een schepje bovenop door beelden van lege schappen te delen. De verhalen van schaarste leverden een vliegende start op voor Viper’s landelijke zomercampagne.

Waar gaat Nederland het hardst?

Na de aftrap in de hoofdstad trekken ambassadeurs Indigo Oord en Stefan Jurriens de rest van het land in, op jacht naar mensen en plekken die letterlijk en figuurlijk hard gaan. In een driedelige contentserie bezoeken de influencers bijzondere plekken door heel Nederland. Ze dompelen zich onder in verschillende culturen en evenementen waar ‘hard gaan’ centraal staat, van een feesttent op de ijsbaan van Rasquert tot een Drakenboot race in Apeldoorn. De avonturen van Oord en Jurriens zijn online te volgen op YouTube shorts en Instagram.