Libresse wil taboe menstruatie en sport doorbreken
01-09-2016 (11:35) - Campagnes
De video die onderdeel uitmaakt van Libresses nieuwe campagne moet mensen bewust maken van het taboe dat rond sporten tijdens de menstruatie hangt. De video is het startsein van de campagne Red.fit.
Red.fit is een online platform waar mensen informatie kunnen vinden over de invloed van menstruatie op sportprestaties. Ook zijn er tips van experts te vinden over hoe je de maandelijkse cyclus fit doorkomt.
De video, blood, won deze zomer een Gouden Leeuw tijdens het reclamefestival in Cannes. Marian Bron, marketingmanager van Libresse: ‘De Red.fit campagne wijkt af van de voorzichtige benadering. Dus geen blauwe inkt meer, maar echt bloed. Dat is nodig om het onderwerp bespreekbaar te maken. Je maandelijkse cyclus bestaat uit verschillende fases. In elke fase kun je zelf invloed uitoefenen op je hormoonhuishouding en daarmee op je klachten, bijvoorbeeld door het aanpassen van je voeding en beweging. Bankhangen is vaak niet de beste optie.’
credits
Klant: Libresse/SCA
Project: Red.fit
Verantwoordelijk SCA: Marian Bron
Reclamebureau: AMV BBDO
Creatie: Jones + Tino
Media bureau: ZenithOptimedia
Fotografie: Adam Hinton
PR & influencer management: Het PR Bureau i.s.m. Babette Grunder
Digital marketing: Isobar