
Lidl promoot het eten van groente met campagne 'Supersupplementen'
Nederlanders geven jaarlijks 1,6 miljard euro uit aan poeders, pillen en druppels, terwijl we volgens de Voedsel en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties en Eurostat erg weinig groente en fruit eten vergeleken met andere Europese landen. Een zorgwekkende trend, vindt Lidl. Met de campagne ‘Supersupplementen’ zet de supermarkt deze scheve situatie op scherp.
De stunt: Lidl verpakt gewone groente en fruit als voedingssupplementen. Van broccoli tot blauwe bessen, alles krijgt een nieuwe look alsof het zo uit een online supplementenshop komt. De boodschap? Je hebt geen pillen nodig. Je hebt paprika’s nodig.
"Zes op de tien Nederlanders slikken supplementen, terwijl gezonde voeding steeds verder naar de achtergrond verdwijnt," zegt Maurits Wösten, Hoofd Inkoop aardappelen, groente en fruit bij Lidl Nederland. "We zijn niet tegen voedingssupplementen maar dit is zonde. Zeker omdat juist Lidl ervoor zorgt dat vers en gezond betaalbaar is voor iedereen, zonder marketingtrucs of dure beloftes."
Tony Lidl is terug
Voor deze campagne is niemand minder dan Tony Little, de bekende fitnessgoeroe uit de jaren 90, omgedoopt tot Tony Lidl. In een over-the-top infomercial prijst hij de nieuwe ‘lijn’ aan, inclusief zijn kenmerkende enthousiasme: “YOU CAN DO IT!” De campagne is zichtbaar op social media, in het straatbeeld én in de Lidl-winkels, waar een speciale Supersupplementen-sectie wordt ingericht.
Om het eten van groente en fruit te promoten geeft Lidl tien keer een jaar lang gratis groente en fruit weg. Klanten van Lidl maken hier via de Lidl Plus app kans op, als ze minstens €10,- besteden aan groente en fruit.
Een gezond alternatief met een knipoog.