MAGNEDS en NeoDay winnen internationale prijzen met Tesco-loyaltycampagne

MAGNEDS en NeoDay winnen internationale prijzen met Tesco-loyaltycampagne

21-05-2025 (12:40) - Campagnes

MAGNEDS en NeoDay zijn tijdens de International Loyalty Awards 2025 in Dubai in de prijzen gevallen met een gezamenlijke campagne voor supermarktketen Tesco. De activatiecampagne, uitgerold in Hongarije, Tsjechië en Slowakije, werd bekroond als beste retail loyalty-initiatief wereldwijd en won daarnaast de prijs voor de meest effectieve kortetermijncampagne wereldwijd.

De campagne werd ingezonden door MAGNEDS, loyaliteitsconsultancy en partner van technologiebedrijf NeoDay. Samen ontwikkelden zij een hybride activatie waarmee Tesco honderdduizenden klanten wist te stimuleren om over te stappen van de fysieke Clubcard naar het digitale loyaliteitsprogramma.

Slim activatieconcept met tastbaar resultaat

De jury prees de campagne om de slimme inzet van hybride-activatie, de bewezen commerciële impact op korte termijn, en het speelse gebruik van gamification. De drie maanden durende campagne combineerde fysieke kraskaarten met digitale beloningen in de Tesco Clubcard-app. Klanten ontvingen bij elke aankoop een kaart met QR-code, waarmee ze kans maakten op prijzen of spaarpunten. Het leidde tot gedragsverandering op grote schaal: meer dan 2 miljoen kraskaarten werden verzilverd en de app werd ruim 100.000 keer gedownload.

NeoDay’s platform verzorgde de volledige afhandeling, van realtime prijsuitgifte tot gedragsanalyse. MAGNEDS was verantwoordelijk voor de strategie en activatie. De samenwerking resulteerde in een schaalbaar loyaliteitsmodel dat eenvoudig in meerdere markten kon worden uitgerold.

Internationale erkenning

De International Loyalty Awards gelden als een van de meest toonaangevende prijzen in het loyaltyvak. In 2025 vierde de awardshow zijn vijftiende editie in Dubai, met meer dan 200 finalisten uit vijf continenten. Een internationale vakjury beoordeelt de cases op creativiteit, technologische vernieuwing, impact en meetbare resultaten.

"Deze campagne is een mooie samenkomst van wat wij verstaan onder een gelaagd loyaliteitsprogramma," zegt Jurgen Swaans, CEO van NeoDay. "Een slimme activatie die op korte termijn zowel commerciële als klantgerichte resultaten oplevert, en tegelijkertijd bouwt aan de langetermijnrelatie tussen merk en klant. Dat we daarmee de prijs winnen voor zowel het beste retail loyalty-programma als de beste kortetermijncampagne wereldwijd, is een mooie kers op de taart."