Marktplaats stimuleert automobilisten tot upgrade met nieuwe campagne

Marktplaats stimuleert automobilisten tot upgrade met nieuwe campagne

02-06-2025 (12:32) - Campagnes

De nieuwe automotive campagne van Marktplaats laat op een humoristische en herkenbare manier zien dat het voor een aantal bestuurders de hoogste tijd is om te upgraden naar een nieuwe auto. De campagne richt zich op mensen die op zoek zijn naar een kwalitatieve tweedehands auto, maar deze keuze blijven uitstellen.

De campagne brengt alledaagse verkeerssituaties in beeld die bijna iedereen wel herkent. Denk aan eindeloos stuntelen met inparkeren en navigeren met zelf geknutselde telefoonhouders. Maar ook te weinig ruimte hebben voor het hele gezin, vastzitten in de modder, of kinderen die op de achterbank kliederen de stoffen bekleding. Marktplaats laat zien dat een upgrade bij een van de 7000 betrouwbare dealers op het platform de oplossing is om dit soort situaties te voorkomen.

Om beter in te spelen op hoe mensen denken over autorijden liet Marktplaats, door onderzoeksbureau Markteffect, onderzoek uitvoeren. Daarin werd onder andere gekeken naar wat Nederlanders vervelend vinden achter het stuur. Zo parkeert 36% van de Nederlanders liever verder weg dan dat zij moeten fileparkeren en gebruikt 73% van de mensen een telefoonhouder die niet stevig vast zit of onstabiel is.

Mensen helpen upgraden

"Een auto koop je niet iedere dag. Het is een flinke investering en dus een spannend moment, waarbij je zeker wilt weten dat je goed zit", zegt Valerie Heeremans-Niedersüß, Chief Marketing Officer bij Marktplaats. "We zien daarom ook dat veel mensen deze beslissing, soms te, lang uitstellen. Als je dan besluit dat het tijd is voor een upgrade, wil je iets dat echt past bij jouw leven nu."

De campagne sluit aan bij de bredere ambitie van Marktplaats om hét platform te zijn voor de verkoop van jonge tweedehands auto’s door professionele verkopers. "Deze campagne laat op een luchtige manier zien hoeveel verschil een nieuwere auto kan maken, van meer ruimte en comfort tot features die het rijden gewoon een stuk relaxter maken. Met het grootste aanbod aan zakelijke verkopers helpen wij mensen upgraden", aldus Heeremans-Niedersüß.

Credits

Marktplaats: Eveline Eberhardt, Nancy van Hees, Anouk Bezemer, Naeomi Heckelmann, Joeri Opdam, Marie-Louise Diekema, Joel Niamut, Maaike Veeling
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productiemaatschappij: Polak Film
Productie: Bo Polak
Regie: Tom Rijpert
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
PR: TEAM LEWIS