Meer dan een auto
07-11-2016 (11:32) - Campagnes
Het kan niet anders, bijna elke Nederlander heeft wel eens in een Volkswagen gereden. Of het nou een rondreis, een ritje naar de kampioenswedstrijd of die ene surftrip was, op Social Media tonen veel Volkswagen fans hun liefde voor het merk.
Met gepassioneerde verhalen, herinneringen en foto’s waarin bleek dat Volkswagen voor veel mensen meer is dan een automerk. Reden om deze verhalen tot leven te brengen in een brandend content serie op tv en online met als doel het verhogen van de merksympathie.
Volkswagen ging samen met ACHTUNG! mcgarrybowen en producent CZAR op zoek naar de allermooiste verhalen waarbij een Volkswagen een bijzondere rol had in het leven van twee mensen.
In een drie minuten durende mini docu zien we twee markante mannen met zowel een onvoorwaardelijke liefde voor de Volkswagen Transporter, als voor elkaar. Een ongekende vriendschap, ontstaan en letterlijk gebouwd rondom deze auto.
De film wordt digitale gedistribueerd via YouTube en Facebook en wordt ondersteund met sponsored editorials binnen specifieke domeinen met verschillende invalshoeken.
Credits
Opdrachtgever: Volkswagen
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Leony Hogenes & Jasper van der Bijl
Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen
Creatie: Florian Hollander & Vincent Versluis
Creatieve directie: Mervyn ten Dam
Account: Sven Venig
Producer: Kim Buijs, Nikki Haighton
Productie: CZAR
Edit: De Kapsalon
Geluid: Taco Drijfhout, Jorrit Kleijne
Mediabureau: MediaCom Beyond Advertising
Media-exploitant: BrandDeli