
Met 'In je bol' zitten jongeren beter in hun vel
'In je bol' is nu live. Het landelijke platform helpt jongeren van 16 tot 27 jaar om beter in hun vel te zitten, ontwikkeld door creatief bureau Multitude in samenwerking met zeven organisaties uit het veld van mentale gezondheid, welzijn en jongerenparticipatie: De Kindertelefoon, MIND Us, Mind, 113 Zelfmoordpreventie, @ease, Transformers Community en Join Us.
Meer dan de helft van de jongeren tussen 16 en 27 jaar ervaart mentale klachten. Tegelijkertijd weten velen niet waar ze terecht kunnen of twijfelen ze of hun gevoel ‘erg genoeg’ is. Sociale media bieden wel herkenning, maar zijn niet altijd betrouwbaar of veilig. In je bol vult dit gat. Het is een laagdrempelige, anonieme plek waar jongeren worden gezien, gehoord en geholpen. Geen druk, geen oordeel, maar wél ruimte om te zijn wie je bent.
De naam, vormgeving, content en functies van zijn samen met jongeren ontworpen en getest, waardoor het platform echt aansluit bij hun belevingswereld. In je bol combineert betrouwbare informatie, ervaringsverhalen, praktische tools én ondersteuning via chat of telefonie, zonder dat jongeren hoeven te zoeken of twijfelen waar ze moeten zijn.
Merk dat werkt
Geen zware termen of onbegrijpelijke adviezen, maar duidelijke, empathische taal die jongeren serieus neemt, zoals een vertrouwde volwassene dat zou doen. Jongeren bepalen zelf wat ze opslaan, hoe ze het platform gebruiken en in welk tempo. Met opties voor rust, overzicht en controle. Zeven toonaangevende organisaties in mentale gezondheidszorg hebben hun kennis en ervaring gebundeld, met Multitude als strategisch en creatief bureau dat alles vertaald heeft naar een merk dat werkt.