
Prinses Máxima Centrum start samenwerking met Dentsu Creative
Dentsu Creative is het nieuwe creatieve bureau van het Prinses Máxima Centrum. De samenwerking trapt af met de campagne voor de Maand van Kinderkanker, waarin ‘beter worden’ in zijn volle breedte centraal: van medische zorg en baanbrekend onderzoek tot de emotionele en maatschappelijke aspecten.
'Beter worden' is bij het Prinses Máxima Centrum meer dan genezen. Het is de drijfveer achter alles wat ze doen: nieuwe behandelingen ontwikkelen, zorg en processen verder verbeteren, medewerkers opleiden en kinderen en hun families blijvend ondersteunen tijdens én na de behandeling. Het is een continu proces van verbetering, waarbij elke dag een stap vooruit wordt gezet.
"Wij hebben Dentsu Creative gekozen vanwege hun strategische en creatieve visie, en de manier waarop zij onze missie begrijpen", zegt Amanda de Ruwe, directeur Communicatie & Marketing van het Prinses Máxima Centrum. "Als een kind ernstig ziek is door kanker, staat maar een ding voorop: genezen. Daarom werken we iedere dag samen aan het verbeteren van de overlevingskans én aan de kwaliteit van leven. Nu, en op de langere termijn. Want kinderen hebben nog een heel leven voor zich. Bij de pitchpresentatie werd al duidelijk dat Dentsu Creative precies aanvoelt hoe belangrijk het is om deze boodschap krachtig en betekenisvol te vertellen."
Zelfgemaakte tekeningen
In de huidige campagne staan de tekeningen van kinderen uit het Máxima centraal. We vroegen waar de kinderen zelf graag beter in willen worden. AI brengt deze tekeningen tot leven, wat resulteert in korte animaties die laten zien wat 'beter worden' voor kinderen nog meer betekent: plezier, ontdekking en ruimte om kind te zijn. De campagne is sinds 1 september live en te zien op de socials van het Prinses Máxima Centrum en in (D)OOH.
"We geloven in de kracht van creativiteit en investeren die graag in dit bijzondere doel", zegt Lucas van Gog, strateeg bij Dentsu Creative. "Ons bezoek aan het Máxima maakte diepe indruk. Het werd meteen duidelijk: het Máxima is veel meer dan een ziekenhuis. Iedereen is bezig om het elke dag weer beter te doen, in zorg én onderzoek. We zijn trots om deze campagne te mogen maken en zien het als het begin van een langdurige samenwerking waarin we blijven bijdragen aan het onderstrepen van 'beter worden' in al zijn facetten."
Gedurende de komende dertig dagen komt er extra aandacht voor de verhalen uit het Prinses Máxima Centrum, waarin ‘beter worden’ niet alleen over medische zorg gaat, maar ook over onderzoek, innovatie en het creëren van waardevolle momenten en blijvende steun voor kinderen en hun families.