Storytelling over nieuwe participatiewet
04-11-2016 (21:48) - Campagnes
De campagne ‘Wat een baas’ van Buro Dirigo voor AM match richt zich op werkgevers in de regio Amstelland-Meerlanden met storytelling.
De nieuwe participatiewet zorgt voor verandering op de werkvloer. Bedrijven met 25 werknemers of meer zijn verplicht om werknemers in dienst te nemen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met de campagne ‘Wat een baas’ richtte AM match zich op bedrijven in de regio Amstelland-Meerlanden. AM match inspireerde met eerlijke ervaringsverhalen van vooroplopers in menselijk ondernemen, bazen die plaats maken voor mensen uit de bijstand of de Wajong. Zoals Jan Lamme, directeur van Lamme Textielbeheer. Vijftig van de driehonderd werknemers in zijn bedrijf hebben een ‘rugzak’. Zolang zij ambitie tonen en willen werken, is hij bereid ze een plek te bieden.
AM match ondersteunt bedrijven als ‘bedrijf onder de bedrijven’ bij de integratie van werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het gaat om mensen uit de bijstand en de Wajong en mensen die voorheen bij een sociale werkplaats terecht zouden kome.