Therapeut van Sun en Storyboard maakt einde aan vaatfrustraties

Therapeut van Sun en Storyboard maakt einde aan vaatfrustraties

24-06-2025 (10:23) - Campagnes

De gemoederen kunnen hoog oplopen bij verkeerd gebruik van de vaatwasser, van vorken die op de kop in de bestekmand belanden of een partner die onjuist stapelt. Sun en infuencerbureau Storyboard introduceren daarom samen de Vaatwassertherapeut, een campagne die een luisterend oor biedt bij deze herkenbare frustaties.

Vaatwassen mag dan een dagelijks klusje zijn, maar in veel huishoudens is het een bron van voortdurendeergernis: 67% van de Nederlanders heeft weleens discussies over hoe de vaatwasser moet worden ingeruimd. Meer dan de helft (52%) vindt zelfs dat hij of zij dat beter doet dan de partner. Op het eerste gezicht lijkt het onschuldig, maar voor je het weet hangt je relatie aan een zijden vaatje.

"We zien dat de vaatwasser een onverwacht strijdtoneel is in veel huishoudens", zegt Maaike Fontein, Brand Manager Homecare, Unilever. "Met humor en een flinke dosis herkenbaarheid spelen we in op deze veel voorkomende irritaties en laten we zien dat je geen relatiecrisis hoeft te krijgen over een aangekoekte ovenschaal. Dankzij onze Sun Brilliant Shine Plus capsules is voorspoelen namelijk overbodig, en wordt alles perfect schoon. Hoe je je vaatwasser ook inruimt."

Geen jargon of proefopstellingen

Storyboard Agency vertaalde de consumenteninzichten naar een cultureel relevant en herkenbaar concept dat de merkbekendheid en overweging voor Sun moet vergroten. "Waar andere merken schermen met laboratoriumtests en ingewikkelde claims kiezen we bewust voor een andere benadering", vult Chris Römer, Head of Strategy van Storyboard Agency aan. "Geen jargon of proefopstellingen, maar herkenbare vaat frustraties die we oplossen met een knipoog."

De campagne wordt uitgerold via influencers (@vicccle en @sarcasper_) en paid snippets op Instagram.

Credits

Opdrachtgever: Sun
Bureau: Storyboard Agency
Productie: Aanstekelijk
Mediabureau: Mindshare