
Toblerone en LePub doorbreken chocoladeclichés met nieuwe campagne
'Chocolate Like Nobody’s Watching' is de nieuwe wereldwijde campagne van Toblerone en laat zien hoe mooi het kan zijn om je volledig over te geven aan de driehoekige chocoladestukken. Voor de campagne werkte het Zwitserse merk samen met creatief bureau LePub.
Jarenlang hebben chocoladereclames laten zien dat we chocolade op een bepaalde manier moeten eten: in kleine hapjes die bijna als veertjes in je mond zweven. Volgens deze campagne klopt dat beeld niet. Als we zin hebben in chocolade, willen we het niet keurig oppeuzelen, maar verslinden, erin happen en er met volle teugen van genieten.
'Chocolate Like Nobody’s Watching' bestaat uit een film van de bekroonde Deense regisseur Martin Werner, ondersteund door portretten van modefotograaf Amy Lombard. Op de beelden zien we volle monden, verwrongen gezichten en puntige wangen, allemaal op plekken waar we normaal worden aangemoedigd ons beheerst te gedragen.
Een merkstatement
"Chocolate Like Nobody’s Watching betekent een belangrijke stap in de ontwikkeling van Toblerone’s identiteit. Dit is niet zomaar een campagne; het is een manifest voor chocoladeliefhebbers overal ter wereld. Het gaat erom jezelf toe te staan puur, ongefilterd genot te ervaren, driehoek voor driehoek", zegt Magali Mirault, Senior Global Brand Director bij Toblerone.
Mihnea Gheorghiu, Global Co-Chief Creative Officer van LePub, vult aan: "Met ‘Chocolate Like Nobody’s Watching’ herdefiniëren we wat genieten van chocolade betekent. Het gaat om het omarmen van de heerlijke, rommelige momenten die horen bij echt genot. Deze campagne nodigt iedereen uit om zich daar zonder schaamte aan over te geven."