Vandebron en Wefilm: “Kom van dat gas af!”

15-06-2022 (17:40) - Campagnes

We moeten van het gas af. Deze boodschap klinkt luid en duidelijk vanuit verschillende hoeken. Het is beter voor het klimaat én het is voordeliger voor je portemonnee. Om Nederland hiervoor in beweging te krijgen, heeft duurzaam energieplatform Vandebron samen met agency voor impact Wefilm een samenwerking met Peter Koelewijn opgezet en “Kom van dat gas af” uitgebracht. Het nummer is inmiddels al meer dan 200.000 keer beluisterd. 
 
Het nummer is een remake van zijn bekende hit “Kom van dat dak af” uit 1960 en is samen met een aantal jonge muzikanten in een nieuw jasje gestoken. Uiteraard met bijbehorende videoclip. De nieuw samengestelde ‘band’ roept Nederland op om minder energie te verbruiken en hiermee de aarde leefbaarder te houden voor de huidige én komende generaties.
 
Peter Koelewijn: “Ik draai ondertussen lang genoeg mee om te zien dat we als mens beter voor onze planeet moeten zorgen. Door van het gas af te gaan, maken we meteen heel veel impact. Iedereen kan dus bijdragen. Een mooi initiatief waar ik graag de studio weer voor in dook en het stokje mee over kan geven aan de jonge generatie”. 

Mart Vonk, Hoofd Marketing Vandebron. “Laat deze gascrisis een eyeopener zijn die ons – net als bij de Coronacrisis – dwingt om versneld in oplossingen te denken. Hiervoor hebben we iedereen nodig: de overheid, energieleveranciers, netbeheerders én consumenten. Als de gasprijzen straks weer dalen en de markt normaliseert bestaat de kans dat Nederland haar slechte fossiele gewoonten gewoon weer oppakt. Daarom willen we met de remake van dit nummer mensen op een andere gedachte brengen.”
 
Rocco Stallvord, Head of Media bij Wefilm: “Dit nummer blijft direct in je hoofd zitten en dat is precies wat we voor ogen hebben. Mensen er op een leuke en toegankelijke manier aan herinneren dat ze zelf een bijdrage kunnen leveren, die goed is voor zowel het klimaat als je portemonnee.”