VanMoof trapt fietsseizoen af met campagne 'Like an S5 and A5'

VanMoof trapt fietsseizoen af met campagne 'Like an S5 and A5'

18-03-2025 (11:58) - Campagnes

VanMoof zet de unieke features van zijn S5- en A5-modellen in de schijnwerpers met een nieuwe campagne. In drie korte video's worden de kicklock, turbo boost en anti-diefstaltechnologie op een creatieve manier verbeeld door ze te vergelijken met natuurlijke objecten. De campagne is in-house ontwikkeld in samenwerking met het Parijse creatieve beeldstudio Services Généraux.

De kicklock, waarmee rijders hun fiets met een tik van hun voet vergrendelen, wordt gesymboliseerd door een schelp die dichtklapt. De turbo boost-knop, die extra snelheid geeft wanneer dat nodig is, wordt uitgebeeld als een katapult. VanMoofs anti-diefstaltechnologie komt tot leven in de vorm van een cactus die zijn stekels uitzet.

Bekijk hier de video over de anti-diefstaltechnologie en cactus:  

Na de overname door McLaren Applied bracht het fietsmerk bekend om zijn strakke designs, vernieuwde versies van de S5 en A5 uit. 'Al snel merkten we dat onze belangrijkste features nog steeds razend populair zijn,' vertelt VanMoof CMO Scott Kennedy. 'Daarom wilden we ze op een frisse en speelse manier onder de aandacht brengen, op een manier die écht bij VanMoof past.'

De beelden komen uit een experimentele shoot in Berlijn en zijn gecombineerd met kleurrijke, artistieke interpretaties van objecten, gemaakt door Services Généraux. 'Een beetje fun om het fietsseizoen mee af te trappen, en er komt dit jaar nog veel meer moois aan,' voegt Kennedy toe.

VanMoof is onlangs weer verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk. In Nederland, Duitsland en Frankrijk zijn de fietsen al sinds afgelopen zomer te koop. De campagne ‘Like an S5 and A5’ wordt online uitgerold via Instagram en YouTube en is ook te zien via CRM, de VanMoof-website en in partnerwinkels door heel Europa.

Credits

Like an S5 and A5
Client: VanMoof
Production: Services Généraux
Chief Marketing Officer: Scott Kennedy
Creative Director: Donnie de Meijer
Creative team: Alexander Rigby & James Holdsworth
Creative Producer: Samara van der Valk
Photographer: Christian Hasselbusch
Video content: Lisa Marie Dahlke
Editing & sound: Stephanie Sibbald
Campaign roll out: Delia Mennell & Lauren Jackson