
Walt Wonder Schmidt verantwoordelijk voor herpositionering Stichting Humanitas
Met een heldere strategie, krachtig merkverhaal en frisse nieuwe huisstijl is Stichting Humanitas klaar om haar doelstelling beter uit te dragen en waar te maken: het bieden van zorg en maatschappelijke ondersteuning aan mensen in kwetsbare situaties. De nieuwe pay off 'Jij, maakt wij', weerspiegelt de visie dat Stichting Humanitas er is voor iedereen die hulp nodig heeft.
Dit jaar wordt in twee flights een grootschalige 360-campagne uitgerold. De campagne is erop gericht om mensen kennis te laten maken met alles wat Stichting Humanitas te bieden heeft als zorg-, welzijns- en hulporganisatie. Ook wil de organisatie een sterk, positief merkbeeld opbouwen en een voorkeurspositie onder de doelgroep creëren.
Maatschappelijke waarde
“Voor ons was dit geen ‘gewone’ opdracht. Vanaf het eerste moment voelden we de maatschappelijke waarde van wat Stichting Humanitas doet", zegt Thiemo Van Rossum, Managing Director van Walt Wonder Schmidt. "Door intensief samen te werken met hun team, hebben we een merkverhaal kunnen ontwikkelen dat niet alleen laat zien waar Stichting Humanitas voor staat, maar dat ook Rotterdammers uitnodigt om zich gezien en gesteund te voelen. Het is mooi om te zien hoe strategie, creatie en menselijkheid hier samenkomen in een campagne die écht impact maakt."
Ellis Kastelein, bestuurder van Stichting Humanitas: "We zijn er voor iedereen die zorg, hulp of een luisterend oor nodig heeft. Daarom is het voor ons essentieel dat inwoners van regio Rotterdam, degenen die een beroep op ons kunnen doen, weten wat we voor ze kunnen betekenen. Met deze nieuwe merkidentiteit en de bijbehorende campagne zetten we een belangrijke stap in het vergroten van onze zichtbaarheid en het versterken van onze band met de stad en haar inwoners."
Credits
Klant: Stichting Humanitas
Opdrachtgever: Merel Boon- van Maren, Aarti Benimadho, Nana van Dijk en Ron Goudkuil
Bureau: Walt Wonder Schmidt
Strategie: Thiemo van Rossum en Maarten Wijsman
Account: Terry Stijvers
Creatie: Niels Hagen en Jessy van Kempen
Designbureau: Floris Creative
Regie: Jordy Tempelman
Camera: Maartje Desertine
Fotografie: Willem Spaan
Productie: Safano Cotino en Bernhard Wiekmeijer