‘Zet het op je lijstje’ is de kerstboodschap van bol.com

‘Zet het op je lijstje’ is de kerstboodschap van bol.com

06-12-2022 (10:19) - Campagnes

Met de kerstcampagne van 2022, ‘De winkel van kerststerren’  wil bol.comheel kerstvierend Nederland om een ‘kerstster’ te worden, met behulp van de verlanglijst in de app van de retailer. De verlanglijst is speciaal voor deze campagne vernieuwd en omgedoopt tot ‘het kerstlijstje’.

De campagne wordt groots gelanceerd met de eigenzinnige kerstcommercial ‘Leuke Tas’, geregisseerd door Bart Timmer (CZAR). De campagne is ontwikkeld door DEPT.

Chung Hwa Chao, brand communicatie marketeer bij bol.com en verantwoordelijk voor de campagne zegt: “Uit eigen onderzoek onder kerstvierend Nederland zagen we dat mensen dit jaar - mede door de dalende koopkracht - juiste meer persoonlijke aandacht in kerst willen stoppen. Tegelijkertijd is kerst misschien wel de drukste en meest stressvolle periode van het jaar. Precies daar ligt voor ons een rol. Onze kerstlijstjesfunctie maakt de kerstvoorbereidingen voor onze klanten een stuk makkelijker. Zo maken we van iedereen kerststerren.”

360°-kerstcampagne

Het kerstlijstje van bol.com is de spil in een crossmediale 360°-kerstcampagne. De campagne wordt aangevoerd door de kerstcommercial ‘Leuke Tas’ waarin we een jongen volgen in zijn zoektocht naar hét kerstcadeau voor zijn vriendin. Hij doet zijn uiterste best om tussen alle opties het juiste cadeau te kiezen, maar verliest zich, herkenbaar, in de keuzestress. Gelukkig biedt het kerstlijstje uitkomst en krijgt zijn vriendin het cadeau waar ze van droomde.

Via de radio, online en op social media wordt Nederland aangespoord om alles voor kerst op hun kerstlijstje te zetten. In samenwerking met het muzikale duo ‘BENR’ en ‘&-Agency’ is het kerstnummer ‘Zet het op je lijstje’ ontwikkeld. Met daarin de belofte: “Zet het op je lijstje, wat je wil, je krijgt het!”

“Nederlanders houden van lijstjes. Tegelijkertijd hangt er een klein ongemak rondom het kopen van een kerstcadeau van een verlanglijstje. Daarom wilden we in deze campagne laten zien dat het verlanglijstje van bol.com naast praktisch vooral voor veel kerstplezier zorgt” volgens Ramin Bahari, associate creative director bij DEPT®.

De rest van de campagne is vanaf 6 december in heel Nederland te zien. 

bol.com | Leuke Tas | TVC from DEPT® on Vimeo.