Ziggo speelt in op ergernis haperende wifi met campagne voor Wifi Garantie

Ziggo speelt in op ergernis haperende wifi met campagne voor Wifi Garantie

19-05-2025 (11:58) - Campagnes

De nieuwe campagne van Ziggo belicht een herkenbare frustratie van veel mensen: haperende wifi. De Wifi Garantie van Ziggo verzekert klanten als eerste in Nederland van een stabiele en betrouwbare verbinding, ook na de voordeur.

De aftrap van de campagne is een tv-commercial die begint met een actiescène tussen twee gladiatoren in een Romeinse arena. De actiescène komt op een wel heel cruciaal moment tot stilstand wanneer het beeld begint te bufferen. Het bufferen blijkt bij de hoofdpersoon uit de commercial plaats te vinden, die thuis naar de film kijkt. Dit zorgt voor een herkenbaar moment van frustratie. Zodra de hoofdpersoon kiest voor de Wifi Garantie van Ziggo loopt de film weer vloeiend verder.

"Met deze campagne spelen we bewust in op de herkenbare ergernis van wachten op je favoriete film of serie door een haperende verbinding", zegt Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo. "Door juist dat moment uit te vergroten én op te lossen, laten we zien wat goede wifi voor Ziggo betekent en waar onze Wifi Garantie voor staat." 

Zorgeloze wifi

Met Wifi Garantie biedt Ziggo betrouwbare wifi, dag en nacht, overal in huis. Klanten ontvangen hiervoor gratis wifi-versterkers die zijn afgestemd op het internetgebruik en de grootte van hun woning. Bij wifi-problemen biedt de klantenservice 24/7 persoonlijk contact. Als dat nodig is, komt er kosteloos een monteur langs om de wifi-verbinding te optimaliseren.

De campagne, ontwikkeld door Ogilvy Amsterdam, is zichtbaar op televisie, online video (OLV), social media, radio en digital out-of-home, waaronder op de LED-schermen van de Ziggo Dome en Hoog Catharijne. Daarnaast wordt onder andere branded content en PR ingezet.

Credits
Opdrachtgever: VodafoneZiggo
Creatief bureau: Ogilvy Amsterdam
Productie: Holy Fools