Stoov genomineerd bij Coolest Dutch Brands
Stoov is als zesde brand genomineerd bij Coolest Brands 2024. Founder Teun van Leijsen en CEO Niek Veendrick bouwden een compleet nieuwe categorie, namelijk die van mooi vormgegeven kussens die jou verwarmen waar en wanneer jij dat nodig hebt. Stoov groeide hard de afgelopen jaren; Niek Veendrick vertelt hoe ze dat hebben aangepakt. ‘We zijn op weg om van Stoov een love-brand te maken, vanuit het inzicht dat warmte persoonlijk is en door onze inzet op impact en duurzaamheid.'
Stoov-founder Teun van Leijsen startte met Stoov in 2014 en verkocht infrarood warmtekussens van het merk in eerste instantie vooral aan de horecawereld. Niek Veendrick: 'Hij worstelde met opschalen maar zag ook iets moois gebeuren; overal waar mensen in de horeca buiten op onze kussens zaten, gingen ze op zoek naar zo’n exemplaar voor thuis. Hij vroeg mij om mee te denken over de overstap van de b-to-b- naar de consumentenmarkt.'
'We zijn recent B-Corp geworden omdat we het belangrijk vinden dat onze impact missie ook onafhankelijk wordt getoetst’
De inzet op duurzaamheid is mooi, maar, zo zegt Veendrick: 'Consumenten kopen niet primair omdat een product duurzaam is, maar vooral omdat ze het koud hebben en onze kussens er goed uitzien.Wij zeggen: je moet duurzaamheid ook een beetje sexy maken. Daarnaast vinden we het heel belangrijk om verantwoorde en recyclebare materialen te gebruiken en onze kussens zijn cradle to cradle opgebouwd, maar dat schreeuwen we niet van de daken. We zijn recent B-Corp geworden omdat we het belangrijk vinden dat onze impact missie ook onafhankelijk wordt getoetst.’
Lees het volledige interview met Niek Veendrick nu in Fonk magazine 391. Heb je geen abonnement? Koop deze editie dan los in onze webshop!
Over Coolest Dutch Brands
De redactie van Fonk Magazine selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, duurzaamheid hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product en/of dienstverlening en weten aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Eerder genomineerd in 2024: Kalverliefde, Johnny Cashew, Amsterdam Made, Oyster Heaven, Mojo Maté en nu ook: Stoov.
Partners Coolest Dutch Brands 2024: MassiveMusic, Ruwer, Dentsu Creative Amsterdam