Dentsu en OOH-partners slapen buiten voor Sheltersuit en bieden opnieuw steun aan daklozen

Dentsu en OOH-partners slapen buiten voor Sheltersuit en bieden opnieuw steun aan daklozen

22-11-2024 (12:55) - Inclusiviteit

Op 21 november vond de Dentsu Sleep Out voor Sheltersuit plaats. Tijdens dit bijzondere evenement van dentsu brachten werknemers en mediapartners wederom een nacht buiten door om geld in te zamelen voor de Sheltersuit Foundation. Dit was de tweede keer dat dentsu de Sheltersuit Foundation steunde, na vorig jaar te hebben geparticipeerd in de landelijke Sheltersuit Sleepout.

De ingezamelde donaties worden gebruikt voor de productie van Sheltersuits: multifunctionele, wind- en waterdichte jassen die ook als slaapzak kunnen worden gebruikt. Deze suits bieden een broodnodige bescherming aan dak- en thuislozen mensen die noodgedwongen op straat slapen. Waarvan het aantal opnieuw gestegen naar meer dan 30.000 in Nederland met opvallend meer vrouwen en kinderen. De Sheltersuits zullen worden uitgedeeld in Amsterdam, Rotterdam en Brussel.

Speciale campagne in straatbeeld

Naast de donaties ondersteunen de Out of Home-partners JCDecaux, Ocean Outdoor, blowUP media, Global Media & Entertainment, Ad Alliance, Mediahuis, Clear Channel, Albert Heijn Media Services, Broadsign, Drukkerij Hecht, Centercom en CS Digital Media de Sheltersuit Foundation deze winter met een gratis DOOH-reclame ter waarde van circa €500.000. Tijdens de Sleep Out was deze steun ook zichtbaar in de vorm van een speciale campagne in het straatbeeld.

De Dentsu Sleep Out maakt deel uit van het bredere ‘Out of Home steunt mensen out of home’-initiatief, dat in 2016 werd gelanceerd met de campagne Laat daklozen niet doodvriezen. Sindsdien nemen dentsu en de Out of Home-sector niet alleen hun zakelijke verantwoordelijkheid voor reclame in de openbare ruimte, maar dragen ze ook actief bij aan het aanpakken van maatschappelijke problemen in dezelfde ruimte.

Thijs Verheugen, OOH Director & Social Brand Activation Theme Owner bij dentsu Benelux: "Wat we vanavond gaan ervaren als we één nacht buiten slapen, is niets vergeleken met het echte probleem, maar het zal ons doen beseffen hoe bevoorrecht we zijn met een dak boven ons hoofd en een bed om in te slapen, en hoe noodzakelijk het is om Sheltersuit te helpen om daklozen warm te houden."

Bas Timmer, Founder Sheltersuit Foundation: "Wat Dentsu en haar partners doen met de Sleep Out is ongelooflijk waardevol. Door letterlijk de kou te voelen, tonen zij niet alleen solidariteit, maar maken ze ook een tastbaar verschil. Dankzij acties zoals deze kunnen we meer Sheltersuits produceren en uitdelen, en zo een stukje waardigheid en warmte teruggeven aan mensen die dat het hardst nodig hebben."