
Enterprise nieuwe hoofdsponsor De Nationale Autoshow op BNR
Autoverhuurbedrijf Enterprise is de nieuwe hoofdsponsor van podcast De Nationale Autoshow op BNR. De samenwerking, die gericht is op het nog beter bereiken van de zakelijke doelgroep, loopt tot en met het einde van 2026.
Op de foto: v.l.n.r. redacteur Noud Broekhof en presentatoren Wouter Karssen en Meindert Schut
CEO van Enterprise Thomas Wolters: "Afgelopen jaar hebben we voor het eerst op commercieel vlak samengewerkt met BNR en dat is zeer goed bevallen. De Nationale Autoshow past natuurlijk perfect in ons straatje en is een icoon in het Nederlandse radiolandschap. Toen de mogelijkheid zich voordeed om Enterprise als hoofdsponsor hieraan te verbinden, hoefden we niet lang na te denken."
Propositie verspreiden
Wolters ziet veel mogelijkheden om de zakelijke doelgroep te bereiken: "Met dit partnership stellen BNR en de FD Mediagroep ons in staat om onze proposities nog beter in de zakelijke markt onder de aandacht te brengen. Want iedereen die auto’s wil huren, delen of leasen doet dat natuurlijk bij ’s werelds nummer 1. Dat maken we al enkele jaren duidelijk via onder andere outdoor en online campagnes, maar nu dus ook nadrukkelijk via de radio en via het FD."
Out-of-the-box denken
Ook BNR-hoofdredacteur Marc Adriani heeft vertrouwen in een succesvol gevolg van de samenwerking: "Vanaf het eerste contact is Enterprise al een partij gebleken die graag out-of-the-box denkt en ons helpt om creatieve concepten realiteit te laten worden. In 2024 stonden zij aan de wieg van onze reportageseries Dwars door Duitsland in het kader van het EK voetbal en Dwars door de States in aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen. Daarnaast was Enterprise de drijvende kracht achter BNR Olympische Zaken vorige zomer."