
Zeeman's betaalbare diamant razendsnel uitverkocht
De diamant van Zeeman ter waarde van 29,99 is gisteren vliegensvlug over de digitale toonbank gevlogen. Kort na de start van de verkoop om 14:00 was de volledige eerste oplage via de webshop uitverkocht in Nederland en België. De retailer is inmiddels bezig met een tweede levering.
Voor consumenten die geen exemplaar wisten te bemachtigen, plaatste Zeeman zojuist een bericht op social media met meer uitleg. De winkel legt uit dat ze voorbereid waren op een veel vraag naar het sieraad, maar niet zoveel enthousiasme hadden verwacht. Ook was de website niet bestend tegen zoveel bestellingen tegelijkertijd.
"We gaan er alles aan doen om dit alsnog mogelijk te maken. We zijn volop bezig om te kijken naar een oplossing voor een nieuwe levering. Voor nu vragen we iedereen hun emailadres achter te laten via onze website. Dan houden we je op de hoogte", staat in de caption van de social mediapost.
Tweede oplage onderweg
"Het enthousiasme van onze klanten maakt ons ontzettend trots, en het aantal inschrijvingen voor voorraadupdates is overweldigend", vertelt Caroline van Turennout, directeur Marketing & e-Commerce van Zeeman. Het bedrijf liet duizenden expemplaren maken en had het voornemen nieuwe diamanten te produceren als de eerste oplage zou verkopen. Dan gaan ze nu ook doen, maar ze vragen wel aan de klanten om "geduld te hebben".
Lab-grown diamant
Met de diamant van Zeeman onderzoekt de winkelketen, net als bij eerdere campagnes zoals de trouwjurk, het eau de parfum en de sneakers, hoe je een kwalitatief, spraakmakend product voor een eerlijke prijs kunt aanbieden. Om de wereld van diamanten transparanter te maken ontwikkelde Zeeman zelf ook een sieraad met diamant. Een lab grown diamant met hanger, helemaal gemaakt op de Zeeman manier.